پس از سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی در کشور، شماری زیادی بی‌کار شده‌اند. در این میان، زنان نیز با محدودیت‌های بیش‌تر روبه‌رو شده و امارت اسلامی به آنان اجازه نداده که در برخی از اداره‌های حکومتی کار کنند. هم‌چنان شمار از زنان که در اداه‌های مختلف ملکی و نظامی کار […]

پس از سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی در کشور، شماری زیادی بی‌کار شده‌اند.

در این میان، زنان نیز با محدودیت‌های بیش‌تر روبه‌رو شده و امارت اسلامی به آنان اجازه نداده که در برخی از اداره‌های حکومتی کار کنند. هم‌چنان شمار از زنان که در اداه‌های مختلف ملکی و نظامی کار می‌کردند نیز بی‌کار شده‌اند. درهمین حال،  ده‌ها از اعضای ″زنان کارکن خدمات ملکی افغانستان″ در یک حرکت اعتراضی صبح روز 〈پنج‌شنبه، ۱۹ جوزا〉 در کابل خواهان دست‌رسی زنان به کار شدند. آنان از جامعه‌ی جهانی می‌خواهند که نگذارند زنان بیش‌تر در وضعیت به‌سرنوشتی به سر ببرند.

آنان هم‌چنان با نگرانی از آینده‌ی شغلی زنان از امارت اسلامی می‌خواهند که به زنان به‌عنوان نیروی کار افغانستان نگاه کند و زنان را از اداره‌ها حکومتی حذف نکند.

این در حالی‌است که امارت اسلامی همواره تاکید کرده که به حق آموزش و کار زنان در چهار چوب شریعت اسلامی متعهد است و تلاش می‌کند تا زمینه‌های شغلی مصوون برای زنان کشور فراهم کند.