در حالی که جهان بیش از ۱۰ ماه می‌شود که فعالیت‌های امارت اسلامی را زیر نظر دارد اما تاکنون حکومت سرپرست را به‌رسمیت نشناخته است. در تازه‌ترین مورد، ضمیر کابلوف نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهوری روسیه برای افغانستان گفته بود که مسکو بدون توجه به نظر امریکا و دیگر کشورها، در باره‌ی به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم خواهد […]

در حالی که جهان بیش از ۱۰ ماه می‌شود که فعالیت‌های امارت اسلامی را زیر نظر دارد اما تاکنون حکومت سرپرست را به‌رسمیت نشناخته است.

در تازه‌ترین مورد، ضمیر کابلوف نماینده‌ی ویژه‌ی رییس‌جمهوری روسیه برای افغانستان گفته بود که مسکو بدون توجه به نظر امریکا و دیگر کشورها، در باره‌ی به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم خواهد گرفت؛ اما حالا دیمیتری پسکوف سخن‌گوی ریاست جمهوری روسیه گفته است که برای فعلن صحبتی از به‌رسمیت شناختن طالبان مطرح بحث نیست و مسایل بسیاری وجود دارد که هر گونه پیش‌بینی را بی‌فایده می‌کند. در کنار این، نماینده‌ی افغانستان در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد نیز گفته است که تعامل جهان با طالبان به بن‌بست رسیده است. نمایندگی افغانستان در جنوا در توییتی گفته که جامعه جهانی در ۱۰ ماه گذشته از هر گزینه برای تعامل با طالبان استفاده کرده اما نتیجه‌یی در پی نداشته است. هم‌زمان با این، نماینده‌ی ویژه‌ی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان با نماینده‌ی ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا در امور افغانستان در باره‌ی چگونگی تعامل جهان با امارت اسلامی و تحولات در حال وقوع در افغانستان گفت‌وگو کرده است. در این دیدار، هر دو طرف بر تعامل پایدار و چندجانبه‌ی سازمان همکاری اسلامی با افغانستان تاکید کرده اند. این در حالی‌است که نماینده‌ی ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا در امور افغانستان اخیرن نیز با نمایندگان ویژه‌ی کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان نشستی در بروکسل در باره‌ی افغانستان برگزار کرده بود.