در پی نگرانی‌های ملی و بین‌المللی در مورد وضعیت زنان در کشور، میشل بچلیت کمیشنر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد از نابرابر جنسیتی تحت حاکمیت امارت اسلامی انتفاد کرده است. وی روز 〈چهارشنبه، ۲۶ جوزا〉 به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفته که شهروندان افغانستان برخی‌ از تاریک‌‌ترین برهه‌‌های یک نسل را تجربه می‌‌کنند. وی […]

در پی نگرانی‌های ملی و بین‌المللی در مورد وضعیت زنان در کشور، میشل بچلیت کمیشنر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد از نابرابر جنسیتی تحت حاکمیت امارت اسلامی انتفاد کرده است.

وی روز 〈چهارشنبه، ۲۶ جوزا〉 به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفته که شهروندان افغانستان برخی‌ از تاریک‌‌ترین برهه‌‌های یک نسل را تجربه می‌‌کنند. وی هم‌چنان گفته است که برای کشاندن جامعه‌ی افغانستان به سمت صلح، مشارکت تمام شهروندان افغانستان در سیاست و روند تصمیم‌‌گیری حیاتی بوده و این شامل شنیدن صدای زنان و دختران می‌‌شود. در همین حال، تی‌اس تیرومورتی نماینده‌ی دایمی هند در سازمان ملل از رفتار تبعیض‌‌آمیز علیه زنان و محرومیت دختران از آموزش ابراز نگرانی کرده و گفته است که صلح پایدار بدون مشارکت فعال زنان به دست آمدنی نیست. وی تاکید کرده است که زنان باید در روند صلح و دولت‌داری مشارکت داشته باشند. اقای مورتی گفته است که ساختارهای اجتماعی و سیاسی تبعیض‌‌آمیز، خشونت علیه زنان را در افغانستان سیستمی و عمیق کرده است. این در حالی‌است که ۱۰ ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی می‌گذرد؛ اما هنوز هم دختران بالاتر از صنف ششم اجازه‌ی رفتن به مکتب را ندارند و بیش‌تر کارمندان زن ادارات دولتی به وظیفه نمی‌روند. امارت اسلامی بارها تاکید کرده که به حقوق زنان در چهار چوب شریعیت اسلامی متعهد است.