شمار زیادی از پایتخت نشینان منطقه‌ی کارته پروان شهر کابل، صبح روز 〈شنبه، ۲۸ جوزا〉 را با صدای شلیک گلوله و بم‌های سبک‌وسنگین آغاز کردند. صبح روز شنبه در منطقه کارته پروان شهر کابل، از مربوطات ناحیه دوم شهر کابل انفجارهای پیهم صورت گرفت که در نتیجه‌ی آن شماری از شهروندان کشور کشته و زخمی […]

شمار زیادی از پایتخت نشینان منطقه‌ی کارته پروان شهر کابل، صبح روز 〈شنبه، ۲۸ جوزا〉 را با صدای شلیک گلوله و بم‌های سبک‌وسنگین آغاز کردند.

صبح روز شنبه در منطقه کارته پروان شهر کابل، از مربوطات ناحیه دوم شهر کابل انفجارهای پیهم صورت گرفت که در نتیجه‌ی آن شماری از شهروندان کشور کشته و زخمی شده‌اند. عبدالنافع تکور، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی امارت اسلامی می‌گوید که درپی حمله مهاجمان بر عبادتگاه اهل هنود ۲ تن کشته شد و ۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند. حمله‌ی مهاجمان بر عبادتگاه اهل هنود واکنش‌های داخلی و خارجی را به همراه داشته که ازین میان، آریندام باغچی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی هند، حمله بر عبادتگاه هندوباوران در کابل را نگران کننده خوانده است. در عین حال، حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین کشور نیز حمله مهاجمان بر عبادتگاه هندو باوران را با تقبیح کرده و عاملان این رویداد را دشمنان صلح‌وثبات در کشور عنوان کرده است. تاکنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است. این در حالی‌است که روز (جمعه، ۲۷ جوزا) در اثر انفجار در یکی از مسجدهای ولایت کندز شماری کشته و زخمی شدند. رییس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی برای ولایت کندز، گفته که قربانیان این انفجار همه نمازگزاران بودند.