سعید خطیب زاده سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی ایران، امریکا را به اعمال سیاست‌های دوگانه متهم کرده می‌گوید که هنوزهم واشنگتن رفتارهای قانون گریزانه و شکست خورده دولت ترامپ را ادامه می‌دهد. اما این مقام ایرانی افزوده است که با وجود همه بد عهدی‌ها، تهران برای احیای توافق برجام هنوزهم پابند به دیپلماسی است. وی تاکید […]

سعید خطیب زاده سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی ایران، امریکا را به اعمال سیاست‌های دوگانه متهم کرده می‌گوید که هنوزهم واشنگتن رفتارهای قانون گریزانه و شکست خورده دولت ترامپ را ادامه می‌دهد.

اما این مقام ایرانی افزوده است که با وجود همه بد عهدی‌ها، تهران برای احیای توافق برجام هنوزهم پابند به دیپلماسی است. وی تاکید کرده که برای یک توافق خوب و پایدار آمریکا باید هر چه زودتر به مسیر امضای توافق برگردد. در حالی که ایران و امریکا برای بازگشت به توافق برجام چانه‌زنی دارند؛ اما در سوی دیگر مساله تنش‌ها میان ایران و اسراییل بالا گرفته است. خطیب زاده به واشنگتن و کشورهای منطقه هشدار داده که هدف استفاده جویی‌های اسراییل قرار نگیرند و ادعا کرده که رژیم جعلی اسراییل تلاش می‌‌کند از هر چیزی برای اهداف و نیات شوم خود استفاده کند.

هم‌زمان با این وزیر دفاع اسراییل اعلام کرده که در حال آماده کردن گزینه‌های حمله به ایران است. زیرا اسراییل، ایران را متهم کرده که تهدید تروریستی برای شهروندان اسراییلی در ترکیه است:″با مقام‌‌های مربوط در ترکیه در تماسیم و به طور عمده در حال آماده کردن توانایی‌های تهاجمی هستیم؛ که در موقع نیاز از آن استفاده کنیم. اما به ایرانی‌‌ها پیشنهاد می ‌کنم این توانایی‌‌ها را تست نکنند″. با این همه قرار است روز پنج‌شنبه وزیر خارجه‌ی اسراییل برای دیدار با مولود چاووش ‌اوغلو وزیر خارجه‌ی ترکیه، به انقره سفر ‌کند.