پس از زدوبندهای عمیق میان امریکا و ایران بر سر احیای برجام، اکنون سعید خطیب‌زاده سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی ایران گفته است که زمان و مکان گفت‌وگوها مشخص شده و در آینده نزدیک مذاکرات انجام خواهد شد. خطیب‌زاده افزوده است که در مذاکرات پیشرو ابعاد هسته‌‌ای مورد بحث نیست؛ بلکه در باره‌ی بخش‌‌های اختلافی و […]

پس از زدوبندهای عمیق میان امریکا و ایران بر سر احیای برجام، اکنون سعید خطیب‌زاده سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی ایران گفته است که زمان و مکان گفت‌وگوها مشخص شده و در آینده نزدیک مذاکرات انجام خواهد شد.

خطیب‌زاده افزوده است که در مذاکرات پیشرو ابعاد هسته‌‌ای مورد بحث نیست؛ بلکه در باره‌ی بخش‌‌های اختلافی و رفع تحریم‌ها گفت‌وگو خواهد شد.

با آن‌که خطیب‌زاده از آغاز مذاکرات برجام خبر داده؛ اما با ابراز نگرانی از تضمین‌های عدم خروج امریکا از برجام، ادعا دارد که امریکا به تعهداتش پابند نیست. این دیپلمات ایرانی یک‌بار دیگر تاکید کرده که توپ در میدان واشنگتن است و توافق برجام بستگی به تصمیم‌های این کشور دارد.

این در حالی‌است که جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا به‌عنوان تسهیل کننده مذاکرات برجام در سفرش به تهران با خوشبینی از توافق در مساله‌ی برجام در آینده‌ی نزدیک، به ایران اطمینان داده که امریکا تعهد کرده به برجام و قطع‌نامه بیست ودو سی عمل خواهد کرد.