رهبران گروه هفت قرار است پشتی‌بانی نامحدود خود را از اوکراین اعلام کنند. آژانس بلومبرگ متن پیش نویس نشست سران گروه هفت را منتشر کرده که در آن آمده، گروه هفت به ارایه حمایت‌‌های مالی، انسان دوستانه، نظامی و دیپلماتیک خود از اوکراین تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد داد. در ادامه این پشتی‌‍بانی […]

رهبران گروه هفت قرار است پشتی‌بانی نامحدود خود را از اوکراین اعلام کنند. آژانس بلومبرگ متن پیش نویس نشست سران گروه هفت را منتشر کرده که در آن آمده، گروه هفت به ارایه حمایت‌‌های مالی، انسان دوستانه، نظامی و دیپلماتیک خود از اوکراین تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد داد.

در ادامه این پشتی‌‍بانی جوبایدن رییس‌جمهوری آمریکا در دیدار با اولاف شولتس نخست وزیر آلمان اعلام کرده که گروه هفت و ناتو باید علیه روسیه در کنار یک‌دیگر بایستند: ″ما باید در کنار هم بایستیم زیرا ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه از ابتدا بر روی این حساب کرده که ناتو و گروه هفت فرو می‌پاشند″.

در همین حال، انتونی بلینکن وزیر امور خارجه‌ی امریکا در جریان نشست گروه هفت در آلمان اعلام کرد که روسیه از لحاظ تاکتیکی و نه از نظر راهبردی در اوکراین دارای برتری است.

با این همه، در ادامه موضع‌گیری امریکا برای پشتی‌بانی از اوکراین در برابر روسیه، منابع آگاه گفته اند که امریکا برای اوکراین سامانه دفاع موشکی خریداری می‌کند: ″اهدافی که پوتین در این جنگ به دنبال آن بود، پایان بخشیدن به حاکمیت، تمامیت‌ارضی و استقلال اوکراین و محو این کشور از روی نقشه جغرافیایی بود و می‌خواست که این کشور را ضمیمه خاک روسیه کند، اما این امر به شکست انجامید. اما از دید تاکتیکی در این جنگ برتری با روسیه است. زیرا نبرد تاکتیکی و سخت در شرق اوکراین با تجاوز روسیه درجریان است″.

در واکنش سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی روسیه اعلام کرده که غرب تمام تلاش خود را برای ادامه درگیری در اوکراین انجام می‌دهد. این دیپلمات روس ادعا کرده که غرب از اوکراین به‌عنوان ابزاری استفاده می‌کند و کل تدارکات بر هر چیزی که درگیری را شعله‌ور نگهدارد متمرکز است: ″آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند برای این که درگیری در اوکراین تا زمانی که ممکن است ادامه یابد. ما به یاد داریم جورج بوش پدر چهل و سومین رییس‌جمهور آمریکا گفته بود که ماموریت اوکراین کشتن هر چه بیش‌تر روس‌ها است، آن‌ها به اوکراین و رژیم کییف این وظیفه را داده‌اند″.

این در حالی‌است که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تاکنون از اقدامات سیاسی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین اجتناب ورزیده و در مقابل به حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی از کییف پرداخته‌ اند؛ موضوعی که از سوی بسیاری از تحلیل‌گران و ناظراین بین‌المللی بر دامنه‌ی این بحران شدت بخشیده است.