در ادامه‌ی نبرد در اوکراین و بی‌نتیجه ماندن گفت‌وگوها میان مسکو وکییف! ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در باره‌ی اظهارات دبیرکل ناتو برای آمادگی به رویارویی با روسیه؛ در پایان نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق‌‌آباد پایتخت ترکمنستان، ادعا کرده که غرب از سال ۲۰۱۴ یعنی ۸ سال پیش از امروز برای اقدام فعال […]

در ادامه‌ی نبرد در اوکراین و بی‌نتیجه ماندن گفت‌وگوها میان مسکو وکییف!

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در باره‌ی اظهارات دبیرکل ناتو برای آمادگی به رویارویی با روسیه؛ در پایان نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق‌‌آباد پایتخت ترکمنستان، ادعا کرده که غرب از سال ۲۰۱۴ یعنی ۸ سال پیش از امروز برای اقدام فعال علیه مسکو آماده شده است: ″این یک واقعیت است که غربی‌‌ها از سال ۲۰۱۴ برای اقدامات فعال علیه روسیه آماده شده بودند. این مسله برای ما یک خبر جدید نیست، و دقیقا همان چیزی است که اقدامات قاطع ما برای حفظ منافع خود را توضیح می‌‌دهد. اما برای ما آزادسازی منطقه دونباس و ایجاد شرایطی برای تضمین کامل امنیت روسیه، اهداف نهایی عملیات نظامی ویژه در اوکراین و دونباس است″.

در همین حال، ولادیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین در رابطه به اقدامات روسیه گفته است که تنها روز (چهارشنبه، ۸ سرطان) ۱۰ موشک روسی به اوکراین شلیک شد که همه غیرنظامیان را هدف قرار داده است. زلنسکی وضعیت نیروهای اوکراینی در مناطق مورد مناقشه در شرق کشورش را دشوار عنوان کرده و گفته است که فشارهای کنونی بر روسیه ناکافی است: ″وضعیت نیروهای اوکراینی در مناطق مورد مناقشه در شرق اوکراین دشوار است. ما هر کاری که از دستمان بر می آید برای تجهیز ارتش خود به سیستم‌های توپ‌خانه مدرن و پاسخ مناسب به اشغال‌گران انجام می‌دهیم. اما به نظر من فشارهای کنونی بر روسیه کافی نیست؛ زیرا موشک‌های روسیه غیرنظامیان را هدف قرار دادند″.

با این همه قرار است بریتانیا یک میلیارد پوند دیگر کمک نظامی به اوکراین ارسال کند که این کمک‌ها توانایی دفاعی اوکراین را از جمله، سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های بدون سرنشین و تجهیزات الکترونیکی کییف را تقویت می‌کند. پیش از این نیز در سال جاری بریتانیا به ارزش ۳٫۸ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده است.