با ان‌که نزدیک به ۱۱ ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشور می‌گذرد؛ اما امارت اسلامی به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه‌ی رفتن به مکتب را نداده‌است. توماس نیکلاسن، نماینده‌ی ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان  روز 〈چهارشنبه، ۸ سرطان〉 در یک گفت‌وگو رادیویی گفته است که هنگام دیدارش پیش از سال […]

با ان‌که نزدیک به ۱۱ ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشور می‌گذرد؛ اما امارت اسلامی به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه‌ی رفتن به مکتب را نداده‌است.

توماس نیکلاسن، نماینده‌ی ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان  روز 〈چهارشنبه، ۸ سرطان〉 در یک گفت‌وگو رادیویی گفته است که هنگام دیدارش پیش از سال ۱۴۰۱ از کابل، شماری از مقام‌ها بلند پایه‌ای امارت اسلامی به او اطمینان دادند که مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم  باز خواهند شد. آقای نیکلاسن از ادامه‌ی بسته ماندن مکتب‌های دختران نگرانی کرده و افزوده است که نمی‌‌داند امارت چرا مانع رفتن دانش‌آموزان دخنران بالاتر از صنف ششم به مکتب شده‌اند. در همین‌حال امریکا از دیدار هیات امریکایی با مقام‌های امارت اسلامی در دوحه خبرمیدهد. وزرات خارجه‌ی امریکا می‌گوید که قرار است هیاتی به رهبری تامس وست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان در دوحه، پایتخت قطر با مقام‌های امارت اسلامی در مورد بازگشایی مکتب‌های دختران دیدار و گفت‌وگو کند. گفتنی‌است که پس از مسدود شدن مکتب‌های دختران درکشور این نخستین ملاقات رودررو هیات امریکایی با مقام‌های امارت اسلامی خواهد بود. دیده شود که امارت اسلامی به خواست‌های جامعه‌ی جهانی به ویژه بازگشایی مکتب‌های دختران تن خواهد داد.