در این اواخر دولت ایران تصمیم سرشماری پناهندگان افغانستان را گرفت و روز 〈جمعه، ۱۰ سرطان〉 آخرین مهلت برای افغانستانی‌های مقیم ایران است تا خود را ثبت نام کنند. معاون امنیتی و انتظامی وزارت داخله ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیمای ایران با اشاره به دو مرحله تمدید طرح سرشماری شهروندان افغانستانی فاقد مدرک قانونی، […]

در این اواخر دولت ایران تصمیم سرشماری پناهندگان افغانستان را گرفت و روز 〈جمعه، ۱۰ سرطان〉 آخرین مهلت برای افغانستانی‌های مقیم ایران است تا خود را ثبت نام کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت داخله ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیمای ایران با اشاره به دو مرحله تمدید طرح سرشماری شهروندان افغانستانی فاقد مدرک قانونی، به شهروندان غیرقانونی تاکید کرد که پنج‌شنبه و جمعه برای ثبت هویت به دفاتر پیش‌خوان دولت و دفاتر کفالت مراجعه کنند و کارت اقامت موقت را دریافت کنند. به گفته‌ی وی؛ مطابق قانون، از شنبه کارفرمایانی که شهروندان غیرقانونی را به کار بگیرند به مدت سه تا شش ماه به حبس محکوم خواهند شد.

این در حالی‌‌است که در این اواخر دولت ترکیه تصمیم گرفته که تمامی شهروندان افغانستانی که در این کشور به گونه‌ای غیر قاونی زندگی می‌‌کنند را اخراج کند. خروج شهروندان افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که با سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن امارت اسلامی فقر و بی‌کاری در کشور افزایش یافته به گونه‌ای که به گزارش نهادهای بین‌المللی در حال حاضر ۲۳ میلیون تن در افغانستان غذای کافی برای خوردند ندارند.