ادامه نگرانی‌ها از حضور شبکه‌ی القاعده و گروه داعش در افغانستان. وزارت خارجه‌ی امریکا با پخش اعلامیه‌ای نگاشته است که مقام‌های امریکایی در دیداری که با هیات امارت اسلامی در دوحه داشته اند، از مداخله روز افزون طالبان در بخش فراهم‌آوری کمک‌های بشری برای مردم زلزله زده افغانستان و حضور شبکه القاعده و گروه داعش […]

ادامه نگرانی‌ها از حضور شبکه‌ی القاعده و گروه داعش در افغانستان.

وزارت خارجه‌ی امریکا با پخش اعلامیه‌ای نگاشته است که مقام‌های امریکایی در دیداری که با هیات امارت اسلامی در دوحه داشته اند، از مداخله روز افزون طالبان در بخش فراهم‌آوری کمک‌های بشری برای مردم زلزله زده افغانستان و حضور شبکه القاعده و گروه داعش در افغانستان نگرانی کرده‍اند.

در اعلامیه‌ای وزارت خارجه‌ی امریکا هم‌چنان آمده است که هیات امارت اسلامی یک بار دیگر تعهد کرده که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از قلم‌رو افغانستان، سایر کشورها تهدید شوند.

هم‌زمان با این، در جریان گفت‌وگوی میان هیات امریکایی و امارت اسلامی، وضع و گسترش محدودیت بر حقوق زنان و دختران در افغانستان، تمرکز اصلی مقام‌های امریکا بوده است.

هیات امریکایی از امارت اسلامی خواسته که به دختران اجازه داده شود که به مکتب‌ها بروند و هم‌چنان زنان بتوانند کار کنند و در رشد اقتصادی کشورشان سهمی داشته باشند.

در اعلامیه‌ای وزارت خارجه‌ی امریکا آمده که در این نشست، به وضاحت گفته شده که محافظت از حقوق دختران، پیوند روشن برای عادی‌سازی روابط میان امریکا و طالبان دارد.