روزنامه اکسپرس تربیون پاکستانی به نقل از یک مقام دولتی پاکستان نگاشته که طالبان فرصت به رسمیت شناخته شدن از سوی جهان را از دست داده اند. این روزنامه نگاشته که حکومت سرپرست در افغانستان به‌دلیل نقض تعهدات جهانی به ویژه مساله آموزش دختران، تاکنون به رسمیت شناخته نشده است. اما امارت اسلامی همواره تاکید […]

روزنامه اکسپرس تربیون پاکستانی به نقل از یک مقام دولتی پاکستان نگاشته که طالبان فرصت به رسمیت شناخته شدن از سوی جهان را از دست داده اند.

این روزنامه نگاشته که حکومت سرپرست در افغانستان به‌دلیل نقض تعهدات جهانی به ویژه مساله آموزش دختران، تاکنون به رسمیت شناخته نشده است. اما امارت اسلامی همواره تاکید کرده که حکومت سرپرست به تعهداتش پابند بوده و معیارهای به‌رسمیت شناخته شدن را نیز تکمیل کرده است.

با گذشت هر روز، ظاهرن فرصت‌ها برای کسب مشروعیت جهانی از دست می‌رود.

در تازه‌ترین مورد، روزنامه‌ی اکسپرس تربیونِ چاپ پاکستان در مطلبی نگاشته که در ماه مارچ، ۱۰ یا ۱۲ کشور به‌شمول پاکستان در آستانه‌‌ی به‌رسمیت شناختن طالبان بودند؛ اما پس از عدول حکومت سرپرست از تعهدش مبنی بر بازگشایی مکتب‌های دختران، این کشورها از تصمیم‌شان خودداری کردند.

اکسپرس تربیون به نقل از یک مقام دولتی پاکستان نوشته که طالبان اکنون فرصت به‌رسمیت شناخته شدن را از دست داده‌اند.

از سویی‌دیگر، امارت اسلامی همواره تاکید کرده که به تعهداتش پابند است و حکومت سرپرست نیز معیارهای به‌رسیمت شناخته شدن را تکمیل کرده است.

این در حالی‌است که امارت اسلامی به تلاش‌هایش برای کسب مشروعیت جهانی ادامه می‌دهد.

در تازه‌ترین مورد، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی به دوحه پایتخت قطر رفته و با هیات‌های امریکایی و اروپایی در مورد وضعیت افغانستان رای‌زنی می‌کند.