ملاهبت‌الله آخوندزاده رهبر امارت اسلامی گفته است که حکومت‌اش در چوکات تعامل و تعهدات متقابل به دنبال مناسبات دیپلماتیک با تمام جهان به‌شمول امریکا است. آقای آخوندزاده تاکید کرده که به کشورهای همسایه و جهان اطمینان می‌دهد که به هیچ‌کسی اجازه داده نمی‌شود که از خاک افغانستان کشورهای دیگر تهدید شوند. این اطمینان در حالی‌است […]

ملاهبت‌الله آخوندزاده رهبر امارت اسلامی گفته است که حکومت‌اش در چوکات تعامل و تعهدات متقابل به دنبال مناسبات دیپلماتیک با تمام جهان به‌شمول امریکا است.

آقای آخوندزاده تاکید کرده که به کشورهای همسایه و جهان اطمینان می‌دهد که به هیچ‌کسی اجازه داده نمی‌شود که از خاک افغانستان کشورهای دیگر تهدید شوند. این اطمینان در حالی‌است که عصر روز (سه‌شنبه، ۱۴ سرطان) وزارت خارجه اوزبیکستان از برخورد چندین راکت از قلم‌رو افغانستان به خاک این کشور خبر داد. اما مقام‌های محلی امارت اسلامی در بلخ این ادعای ازبیکستان را تکذیب کرده‌اند.

ادامه تلاش‌های امارت اسلامی برای کسب مشروعیت جهانی و عادی‌سازی روابط با جهان.

این تلاش‌ها در حال ادامه می‌یابد که ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر امارت اسلامی به‌مناسبت عید قربان در پیامی گفته است که حکومت سرپرست در چوکات تعامل و تعهدات متقابل به دنبال مناسبات دیپلماتیک با تمام جهان به‌شمول امریکا است.

این در حالی‌است که آقای آخندزاده در نشست اخیر عالمان دین در کابل گفته بود که اکنون حکومت افغانستان مستقلانه کار می‌کند و فرمایشات خارجی‌ها را نمی‌پذیرد و مسیری را که در پیش دارد تعقیب می‌کند.

رهبر امارت اسلامی این را هم گفته بود که برای پذیرفتن سفارش خارجه‌ها حتا یک قدم هم پیش نمی‌گذارد.

رهبر امارت اسلامی در این پیام، به کشورهای همسایه و جهان اطمینان داده و نگاشته که حکومت جدید به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از خاک افغانستان، کشورهای دیگر تهدید شوند.

این اطمینان رهبر امارت اسلامی در حالی‌است که عصر روز سه شنبه وزارت خارجه ازبیکستان از برخورد چندین راکت به خاک این کشور خبر داد.

دستگاه دیپلماسی اوزبیکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این راکت‌ها احتمالا از قلم‌رو افغانستان شلیک شده باشد.

اما مقام‌های محلی امارت اسلامی در ولایت بلخ این ادعای ازبیکستان را تکذیب کرده‌اند.

این در حالی‌است که حکومت سرپرست در افغانستان با گذشت نزدیک به ۱۱ ماه تلاش نتوانسته که قناعت کشورهای منطقه و جهان را برای عادی‌سازی روابط با افغانستان فراهم کند و حالا دیده شود که برخورد چندین راکت از قلم‌رو افغانستان به خاک ازبیکستان، آیا روابط دو همسایه را تیره می‌کند و یا خیر؟