شماری از باشندگان شهر کابل از بلند رفتن بهای مواد‌خوراکی و میوه‌خشک شکایت می ‌کنند. باشندگان کابل از امارت اسلامی می‌خواهند که بازارهای پایتخت را مدیریت کند. از سویی‌هم، شماری از دکانداران می‌گویند که آنان موادخوراکی را به قیمت بلند ار بازگانان خریداری می‌کنند و مجبور اند که به قیمت بلند به فروش برسانند. گفتنی‌است […]

شماری از باشندگان شهر کابل از بلند رفتن بهای مواد‌خوراکی و میوه‌خشک شکایت می ‌کنند.

باشندگان کابل از امارت اسلامی می‌خواهند که بازارهای پایتخت را مدیریت کند. از سویی‌هم، شماری از دکانداران می‌گویند که آنان موادخوراکی را به قیمت بلند ار بازگانان خریداری می‌کنند و مجبور اند که به قیمت بلند به فروش برسانند. گفتنی‌است که با روی کار آمدن امارت اسلامی و سقوط نظام پیشین شمار زیادی از شهروندان از کار بیکار شده اند.

با فرارسیدن عید در کشور، مشکلات اقتصادی، شهروندان افزایش پیدا می‌‌کند. عدم کنترل بازار‌ و بلند رفتن قیمت‌‌ها، از دلایل اصلی این چالش‌ها به شمار می ‌رود. از سویی‌هم؛ با روی کار آمدن امارت اسلامی شمار زیادی از شهروندان کشور با شکم گرسنه به استقبال عید می‌روند. بلال یکی از هزاران کودکیست که در بی‌سرنوشتی به سر می‌برد، او که پدرش معتاد شده؛ مجبور است در خیابا‌های شهرکابل کار کند و با پول ناچیزی که به دست می‌آورد خرج ۱۰ نفر فامیل خویش را پیدا کند.
درهمین حال، شماری از دکانداران در شهر کابل علت بلند رفتن بهای کالا و موادخوراکی به ویژه میوه‌خشک را در بازارهای امروز شهر کابل چنین می‌گویند.

در عین حال، شماری از باشندگان شهر کابل حکومت سرپرست را به کم کاری متهم می‌کنند و می‌‌افزایند که دکانداران به بهانه‌ عید، بهای مواد خوراکی و کالاها را به یک بارگی بلند می‌برند.

این در حالی‌است که، با روی کار آمدن امارت اسلامی و سقوط نظام پیشین شماری زیادی از شهروندان شغل‌های‌شان را از دست داده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش‌تر از نصف جمعیت کشور نان کافی برای خوردن ندارند.