شماری از کتاب ‌فروشان شهر کابل می‌‌گویند که این روزها بد‌ترین وضعیت کسب ‌و کارشان را تجربه می‌‌کنند. به گفته‌ آنان، بازار کتاب ‌فروشی از رونق افتاده و شهروندان کم‌‌تر علاقه به خرید کتاب دارند. این در حالی‌است که شماری از دانش‌جویان مشکلات اقتصادی و نهادینه نشدن فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور را از علت‌های اساسی […]

شماری از کتاب ‌فروشان شهر کابل می‌‌گویند که این روزها بد‌ترین وضعیت کسب ‌و کارشان را تجربه می‌‌کنند.

به گفته‌ آنان، بازار کتاب ‌فروشی از رونق افتاده و شهروندان کم‌‌تر علاقه به خرید کتاب دارند. این در حالی‌است که شماری از دانش‌جویان مشکلات اقتصادی و نهادینه نشدن فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور را از علت‌های اساسی کم علاقگی جوانان به کتاب خوانی عنوان می‌کنند.

 شماری از کتاب ‌فروشان در شهر کابل می‌‌گویند که مردم به کتاب‌خوانی کم علاقه شده‌اند و بازار کتاب در کشور به رکود مواجه شده تا جایی که آنان حتا قادر به پرداخت کرایه‌های دکان های‌شان نیستند.

علی کوهستانی یکی از کتاب‌‌فروشان شهر کابل می‌‌گوید که رونق بازار کتاب‌‌فروشی از این شهر برچیده شده است. به ‌باور او، همه‌‌گیری کرونا و تحولات سیاسی، کسب ‌و کارشان را با رکود مواجه کرده است.

نبود فرهنگ مطالعه و کتاب‌‌خوانی، یکی از خلا‌های بزرگ و جبران‌ ناپذیر در کشور است. برخی از کارشناسان، کم ‎علاقگی به کتاب‌خوانی را چالش در نظام آموزشی و تحصیلی می‌‌دانند. شماری از دانش‌جویان وضعیت بد اقتصادی و تحولات اخیر را از دلایلی اصلی کم‌علاقگی‌شان به مطالعه می‌دانند.

گفتنی‌است که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی بر افغانستان، فقر و بی‌کاری در کشور فراگیر شده است. بر اساس آخرین آمار سازمان ملل، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی مواجه ‌اند.