قرار است یک نشست دو روزه در مورد افغانستان به تاریخ ۲۵  و ۲۶ ماه جاری میلادی در تاشکند پایتخت اوزبیکستان برگزار شود. وزارت خارجه‌ی اوزبیکستان گفته است که در این نشست، در پیوند به امنیت، ثبات و بازسازی پس از جنگ در افغانستان گفت‌وگو خواهد شد. وزارت خارجه‌ی اوزبیکستان در حال آمادگی برای برگزاری […]

قرار است یک نشست دو روزه در مورد افغانستان به تاریخ ۲۵  و ۲۶ ماه جاری میلادی در تاشکند پایتخت اوزبیکستان برگزار شود. وزارت خارجه‌ی اوزبیکستان گفته است که در این نشست، در پیوند به امنیت، ثبات و بازسازی پس از جنگ در افغانستان گفت‌وگو خواهد شد.

وزارت خارجه‌ی اوزبیکستان در حال آمادگی برای برگزاری نشست بین‌المللی در مورد افغانستان است.

این نشست به تاریخ ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی در تاشکند پایتخت اوزبیکستان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این نشست، تفاهم روی اقدام‌ها و پیشنهادها برای روی‌کردهای جامعه جهانی بخاطر تامین ثبات، امنیت، بازسازی پس از جنگ در افغانستان و ادغام این کشور در روندهای همکاری منطقه‌ای گفته شده است. در این نشست، نماینده‌های بیش از ۲۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی اشتراک خواهند کرد.

حکومت سرپرست در افغانستان نیز به این نشست هیات می‌فرستد.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی تایید کرده که این هیات در روزهای نزدیک به رهبری وزارت خارجه، به تاشکند می‌رود و از موقف حکومت و مردم افغانستان نمایندگی خواهد کرد.

اما شماری از آگاهان تاکید می‌کنند که در این نشست باید از تمامی اقشار جامعه، نماینده اشتراک کند.

قرار است نشست بین‌المللی در مورد افغانستان در حالی در تاشکند برگزار شود که چندی پیش وزارت خارجه‌ی اوزبیکستان از برخورد چندین راکت به خاک‌اش خبر داد.

این در حالی‌است که اوزبیکستان پس از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی، بارها در مورد امنیت مرزهای مشترک خود با افغانستان ابراز نگرانی کرده است.