ناصر کنعانی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران در نخستین نشست هفتگی با خبرنگاران گفته است موضع ایران در خصوص روند مذاکرات رفع تحریم کاملا روشن و مشخص است. وی تاکید کرده پیام واضح ایران این است به روند دیپلماسی چندجانبه برای حل‌وفصل اختلافات پایبند و ملتزم است. درهمین حال، جان کربی سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا […]

ناصر کنعانی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران در نخستین نشست هفتگی با خبرنگاران گفته است موضع ایران در خصوص روند مذاکرات رفع تحریم کاملا روشن و مشخص است.

وی تاکید کرده پیام واضح ایران این است به روند دیپلماسی چندجانبه برای حل‌وفصل اختلافات پایبند و ملتزم است.

درهمین حال، جان کربی سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا گفته است ایران هم‌چنان در راستای بلند پروازی‌های هسته‌‌ای‌اش گام بر می‌دارد: ″ایران هم‌چنان در راستای توسعه توانایی‌‌های هسته‌ای و بالستیکی خود فعالیت دارد و به فعالیت‌‌های بی‌ثبات کننده امنیت منطقه نیز ادامه می‌‌دهد. هم‌چنان اعتقاد داریم که توافق هسته‌ای بهترین راه برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به کشوری هسته‌ای است و ایران باید از فرصت توافق استفاده کند″.

از سویی‌دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه‌ی ایران با کاردینال پیترو پارولین نخست‌وزیر واتیکان و هم‌چنین اسقف اعظم پاول گالاگر وزیر امور خارجه‌ی واتیکان گفت‌وگو کرد. وزیرخارجه‌ی ایران گفته که آمریکایی با واقع‌بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا کند.

این درحالی‌است وزیر خارجه‌ی فرانسه مدعی شده که تا بسته شدن پنجره احیای توافق هسته‌ای  قدرت‌‌های جهانی با ایران، تنها چند هفته فرصت باقی مانده است: ″هنوز این فرصت وجود دارد که ایران در نهایت برای پذیرش توافق تصمیم بگیرد، اما زمان در حال سپری شدن است و تهران باید این را درک کند″.

با این همه شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی وزیر خارجه‌ی قطر طی دیدار با کاترین کولونا وزیر خارجه‌ی فرانسه در مورد پرونده هسته‌‌ای ایران گفت‌وگو کرده است. در این دیدار دو طرف بر اهمیت دست‌یابی به توافقی عادلانه در مذاکرات احیای توافق هسته‌‌ای تاکید کردند.