شماری از خبرنگاران افغانستان که از ماه‌ها به این سو در پاکستان  به سر می‌برند، خواهان رسیدگی به پرونده‌هایشان از سوی دولت کانادا شدند. این خبرنگاران در گردهمایی اعتراضی با صدور قطع‌نامه‌ای گفته اند آنان شامل ۴۰ هزار پناهجویی هستند که دولت کانادا وعده‌ پذیرش آنان را داده بود؛ اما دولت کانادا تاکنون هیچ اقدامی […]

شماری از خبرنگاران افغانستان که از ماه‌ها به این سو در پاکستان  به سر می‌برند، خواهان رسیدگی به پرونده‌هایشان از سوی دولت کانادا شدند.

این خبرنگاران در گردهمایی اعتراضی با صدور قطع‌نامه‌ای گفته اند آنان شامل ۴۰ هزار پناهجویی هستند که دولت کانادا وعده‌ پذیرش آنان را داده بود؛ اما دولت کانادا تاکنون هیچ اقدامی برای انتقال آنان روی دست نگرفته است.

پس مسلط شدن امارت اسلامی بر افغانستان، شمار زیادی از شهروندان کشور به درخوست برخی از کشورهای، وارد کشورهای همسایه شدند.

حالا شماری از خبر نگارانی کشور که ادعا کردند، کانادا به آنان وعده خروج را داده است می‌گویند که ماه‌‌ها است در پاکستان در بی‌‌سرنوشتی به سر می‌‌برند.

این خبرنگاران در گردهمایی اعتراضی با صدور قطع‌نامه‌ای از دولت کانادا خواسته‌ اند که به پرونده‌های‌‌شان رسیدگی و زمینه‌ انتقال آنان را فراهم کند.

این خبرنگاران که شمارشان بیش از ۳۵۰ تن می‌رسند، می‌‌گویند که آنان شامل ۴۰ هزار پناهجویی هستند که دولت کانادا وعده‌ پذیرش آنان را داده بود. اما دولت کانادا تاکنون هیچ اقدامی برای انتقال آنان روی دست نگرفته است.

این گرد همایی اعتراضی در حالی صورت می‌گیرد که دولت کانادا اعلام کرده روند پزیرش پناهجویان را پایان داده است.

این در حالی‌است که پس از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی در کشور، صدها خبرنگار و فعال حقوق‌بشر به کشور ای همسایه پناهنده شدند. شمار از آنان به کشور مورد نظر منتقل شدند؛ اما شمار دیگری از آنان با گذشت چندین ماه هنوزهم در بی‌سرنوشتی به‌سر می‌برند.