منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل، نقش هند در حکومت پیشین افغانستان را منفی می‌خواند. آقای خان می‌گوید که دولت هند در دو دهه‌ی گذشته، گروه‌های تروریستی را در افغانستان تمویل کرده است. سفیر پاکستان در کابل، این را هم گفته که هند از خاک افغانستان برای بی‌ثبات کردن پاکستان استفاده می‌کرده است. اما […]

منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل، نقش هند در حکومت پیشین افغانستان را منفی می‌خواند. آقای خان می‌گوید که دولت هند در دو دهه‌ی گذشته، گروه‌های تروریستی را در افغانستان تمویل کرده است.

سفیر پاکستان در کابل، این را هم گفته که هند از خاک افغانستان برای بی‌ثبات کردن پاکستان استفاده می‌کرده است. اما هند تاکنون در پیوند به این اظهارات سفیر پاکستان در کابل چیزی نگفته است.

پاکستان، دشمن دیرینه‌اش هند را به تمویل و تجهیز گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم کرد.

منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل، در گفت‌وگویی با یک رسانه‌ای پاکستانی، نقش هند در حکومت پیشین افغانستان را منفی م‌خواند و ادعا می‌کند که دولت هند در دو دهه‌ی گذشته گروه‌های تروریستی را در افغانستان تمویل و پس از آموزش، آنان را برای بی‌ثبات کردن پاکستان استفاده می‌کرده است.

این در حالی‌است که تاکنون هند در پیوند به این ادعای سفیر پاکستان در کابل چیزی نگفته است. این دیپلمات پاکستانی در ادامه گفته است که حکومت سرپرست طالبان به او اطمینان داده که حالا از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نخواهد شد.

پیش از این نیز سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله امارت اسلامی اطمینان داده بود که حاکمیت جدید در افغانستان به هی‌کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان بر علیه دیگر کشورها استفاده شود.

پاکستان در حالی هند را به تمویل گروه‌های تروریستی در زمان جمهوریت متهم می‌کند که این دو کشور بر سر کشمیر در جنگ اند و هرزگاهی آگاهان سیاسی پاکستان و هند را به جنگ نیابتی در افغانستان متهم می‌کنند.