در آستانه‌ی یک سال‌گی تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، کشورهای منطقه و جهان هم‌چنان بر عملی شدن خواست های‌شان از سوی حاکمیت جدید تاکید می‌کنند. در تازه‌ترین مورد، سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با نماینده‌ی ویژه‌ی چین در امور افغانستان می‌گوید که به انتظارهای جامعه‌ی جهانی از جمله ایجاد دولت فراگیر، […]

در آستانه‌ی یک سال‌گی تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، کشورهای منطقه و جهان هم‌چنان بر عملی شدن خواست های‌شان از سوی حاکمیت جدید تاکید می‌کنند.

در تازه‌ترین مورد، سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با نماینده‌ی ویژه‌ی چین در امور افغانستان می‌گوید که به انتظارهای جامعه‌ی جهانی از جمله ایجاد دولت فراگیر، احترام به حقوق تمامی مردم افغاستان به ویژه زنان و دختران، مبارزه با تروریزم حکومت طالبان باید توجه کند، چیزی که حکومت سرپرست در افغانستان همیشه تاکید کرده که این موارد از سوی آنان رعایت شده است.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفته که تمرکز جامعه جهانی نباید از وضعیت بحرانی در افغانستان به دلیل وقوع دیگر رویدادهای جهانی منحرف شود.

وزیر امور خارجه پاکستان بر آزادسازی پول‌های منجمد شده از سوی امریکا نیز تاکید کرده است.

تشکیل حکومت فراگیر، رعایت حقوق مردم به ویژه زنان و دختران، استفاده نشدن خاک افغانستان بر علیه دیگر کشورها و مبارزه با هراس‌افگنی از خواست‌های جهانی است که در ۱۱ ماه گذشته همواره از سوی نمایندگان و مقام‌های کشورهای منطقه و جهان مطرح شده است و تاکنون قناعت آنان فراهم نشده است.