با گذشت هر روز برای این‌که حکومت امارت اسلامی به‌رسمیت شناخته نمی‌شود، ناامیدی‌ها از آینده سیاسی افغانستان بیش‌تر می‌شود. در تازه‌ترین مورد هم، عاصم افتخار سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان در یک نشست خبری گفته که اسلام‌آباد حکومت طالبان را بدون روی‌کرد منطقه‌ای و توافقی به رسمیت نمی‌شناسد. سخن‌گوی دستگاه دیپلماسی پاکستان این را هم گفته […]

با گذشت هر روز برای این‌که حکومت امارت اسلامی به‌رسمیت شناخته نمی‌شود، ناامیدی‌ها از آینده سیاسی افغانستان بیش‌تر می‌شود.

در تازه‌ترین مورد هم، عاصم افتخار سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان در یک نشست خبری گفته که اسلام‌آباد حکومت طالبان را بدون روی‌کرد منطقه‌ای و توافقی به رسمیت نمی‌شناسد.

سخن‌گوی دستگاه دیپلماسی پاکستان این را هم گفته که وضعیت انسانی و اقتصادی در افغانستان بسیار وخیم است اما امنیت بهتر شده است.

سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان هم‌چنان تاکید کرده که برای مبارزه با گروه‌هایی مثل داعش و القاعده، تعامل با طالبان ضروری است زیرا این گروه‌ها برای همه یک تهدید مشترک اند.

پاکستان در حالی برای مشروعیت بخشیدن به امارت اسلامی به روی‌کرد منطقه‌ای و توافقی اتکا می‌کند که در دور نخست به قدرت رسیدن طالبان، اسلام‌آباد به شمول عربستان و امارت متحده عربی آنان را به‌رسمیت شناخته بود.

اما تاکنون و با گذشت نزدیک به یک سال به‌شمول پاکستان هیچ کشوری امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.