سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی‌اش در خصوص اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی می‌گوید که ایران عضو آژانس بین‌‌المللی انرژی‌اتمی و معاهده عدم اشاعه است و در سال‌یان متمادی با نگاه تعاملی و سازنده و با این نگاه که به سوءتفاهمات خاتمه دهد، اجازه داد بازرسان آژانس به تکرار از مراکز […]

سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی‌اش در خصوص اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی می‌گوید که ایران عضو آژانس بین‌‌المللی انرژی‌اتمی و معاهده عدم اشاعه است و در سال‌یان متمادی با نگاه تعاملی و سازنده و با این نگاه که به سوءتفاهمات خاتمه دهد، اجازه داد بازرسان آژانس به تکرار از مراکز مورد نظر بازدید کنند.

وی تاکید کرد که مدیر کل آژانس بارها درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌‌ای ایران به ویژه در ماه‌های اخیر روی‌کرد غیر حرفه‌ای و غیرمنصفانه اتخاذ کرده است.

سخن‌گوی وزارت خارجه ایران هم‌چنان می‌گوید که کشور به روند مذاکرات جدی پایبند است و این روند را تا دست‌یابی به توافق خوب و پایدار ادامه خواهد داد. وی تاکید می‌کند که ایران هیچ‌گاه میز مذاکرات را ترک نکرده و در این زمینه نه احساسی و نه شتاب‌زده عمل می ‌کند و منافع ملت را قربانی نمی‌‌کند.

این در حالی‌است که رییس‌جمهور فرانسه در تازه‌ترین اظهارات خود در رابطه با برجام گفته است که توافق هسته‌ای با ایران هم‌چنان ممکن است و تهران باید به تعهداتش بازگردد. هم‌‌چنان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود گفته که مصمم به حفظ و توسعه دانش صلح‌آمیز هسته‌ای خود بوده و در عین حال در روند مذاکرات برای رفع تحریم‌‌ها نسبت به دست‌یابی به یک توافق خوب و پایدار کاملا جدی است‌اند.