ادامه تاکید کشورهای منطقه بر مبارزه مشترک با هراس‌افگنی در افغانستان. در تازه‌ترین مورد، وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفته است که برای مبارزه با هراس‌افگنی در افغانستان به یک اجماع منطقه‌ای نیاز است. بر اساس بیانیه‌ای وزارت خارجه چین، وانگ یی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواسته تا برای تشویق دولت موقت […]

ادامه تاکید کشورهای منطقه بر مبارزه مشترک با هراس‌افگنی در افغانستان.

در تازه‌ترین مورد، وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفته است که برای مبارزه با هراس‌افگنی در افغانستان به یک اجماع منطقه‌ای نیاز است.

بر اساس بیانیه‌ای وزارت خارجه چین، وانگ یی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواسته تا برای تشویق دولت موقت امارت اسلامی به ایجاد یک دولت‌فراگیر و معتدل به تعامل و گفت‌وگو با افغانستان پابند باشند.

وزیر خارجه چین افزوده که در حال حاضر افغانستان به نقطه حساس گذار از هرج‌ومرج به نظم رسیده و وضعیت کلی پایدار است؛ اما این کشور با چالش‌های زیادی نیز مواجه است.

وانک یی این را هم گفته که با دیگر اعضای سازمان همکاری شانکهای همکاری خواهد کرد تا به مردم افغانستان کمک کند تا مشکلات موجود برطرف شود.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین اخیرا در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی نیز گفته بود که با اعلام ممنوعیت کشت خشخاش توسط هیات حاکمه افغانستان، بیجینگ آماده است تا کشاورزان افغانستان را در زمینه معیشت بدیل همکاری کند.