جوبایدن رییس‌جمهور امریکا از کشته شدن ایمن الظواهری رهبری شبکه القاعده در نتیجه‌ی حمله هوایی نیروهای امریکایی در افغانستان خبر داده است. رییس‌جمهور بایدن که از کاخ سفید صحبت م‌کرد، گفت که محل بودو‌باش رهبر القاعده در اوایل سال جاری میلادی تثبیت شد و او اجازه انجام عملیات هوایی را هفته گذشته صادر کرد. در […]

جوبایدن رییس‌جمهور امریکا از کشته شدن ایمن الظواهری رهبری شبکه القاعده در نتیجه‌ی حمله هوایی نیروهای امریکایی در افغانستان خبر داده است.

رییس‌جمهور بایدن که از کاخ سفید صحبت م‌کرد، گفت که محل بودو‌باش رهبر القاعده در اوایل سال جاری میلادی تثبیت شد و او اجازه انجام عملیات هوایی را هفته گذشته صادر کرد. در این حمله، به گفته رییس‌جمهور بایدن، به غیرنظامیان و اعضای خانواده الظواهری آسیبی نرسیده است:پس از آن‌که محل دقیق حضور رهبر شبکه القاعده مشخص گردید، دستور حمله راکتی را علیه الظواهری صادر کردم”.

رییس‌جمهور امریکا می‌گوید که با انجام این حمله، عدالت در مورد رهبر شبکه القاعده اجرا شده است: “با کشتن الظواهری، عدالت درباره‌ او اجرا شده است و این رهبر القاعده دیگر زنده نیست. رهبر القاعده طی دهه‌‌های اخیر در حمله بر امریکایی‌ها، از جمله حمله بر سفارت امریکا در تانزانیا نقش اساسی داشته است″.

این در حالی‌است که ایمن الظواهری پس از مرگ بن لادن ۱۱ سال پیش رهبر شبکه القاعده شد و یکی از افراد تحت تعقیب در جهان بود. ظواهری و بن لادن در سال ۲۰۰۱ میلادی از افغانستان فرار کردند و محل بودوباش ظواهری تا دیر زمانی معلوم نبود.