شماری از عزاداران حسینی از امنیت تکیه خانه‌ها وحسینیه‌ها در روزهای محرم نگران اند. آنان از حکومت سرپرست می‌خواهند که امنیت‌شان را در روزهای محرم تامین کند. در عین حال، شماری از آگاهان می‌گویند که هر حکومتی باید امنیت شهروندانش را به گونه‌ی درست تامین کند. از سویی‌هم، سخن‌گوی وزارت داخله امارت اسلامی از تامین […]

شماری از عزاداران حسینی از امنیت تکیه خانه‌ها وحسینیه‌ها در روزهای محرم نگران اند. آنان از حکومت سرپرست می‌خواهند که امنیت‌شان را در روزهای محرم تامین کند.

در عین حال، شماری از آگاهان می‌گویند که هر حکومتی باید امنیت شهروندانش را به گونه‌ی درست تامین کند. از سویی‌هم، سخن‌گوی وزارت داخله امارت اسلامی از تامین امنیت تکیه خانه‌ها اطمینان می‌دهد. این در حالی‌است که، مراسم عزاداری اهل تشییع افغانستان در سال‌های گذشته شاهد حملات خونبار تروریستی بوده است.

شیعیان افغانستان برای گرامی‌داشت از دهه محرم، مراسم عزاداری و سینه‌زنی را در شهرهای مختلف کشور آغاز کرده اند. برگزاری مراسم عزاداری در مسجدها، حسینیه‌‌ها و تکیه خانه‌های سراسر افغانستان از اول ماه محرم آغاز شده است. شماری از ساکنان پایتخت، می‌گویند که آن‌ها هم‌چنان نگران تامین امنیت حسینیه‌ها و تکیه ‌خانه‌ها هستند؛ زیرا طالبان در قسمت تامین امنیت مراسم‌ عزاداری، حاضر به همکاری نیستند.

در عین حال، شماری از ساکنان شهر کابل از حضور گروهای چون داعش در افغانستان نگران اند؛ اما با وجود تهدیدهای جدی امنیتی، شیعیان کشور می‌گویند که تلاش می‌کنند مراسم عزاداری دهه محرم را با شکوه‌ و پرشور برگزار کنند.

از سویی‌هم، شماری از باشندگان کابل می‌گویند که مسوولان طالبان امسال به آن‌ها اجازه‌ی حمل سلاح را برای تامین امنیت عزاداران نمی‌‌دهند و این اقدام حکومت سرپرست آنان را نگران کرده است. با این حال، آنان می‌گویند تلاش می ‌کننند که تا اندازه توان امنیت عزاداران را تامین کنند.

از سوی دیگر، شماری از آگاهان سیاسی تامین امنیت شهروندان کشور را از مسوولیت اصلی حکومت می‌دانند.

با این همه، سخن‌گوی امارت اسلامی از تامین امنیت شهروندان در روزهای محرم اطمینان می‌دهد.

نگرانی‌ها در مورد امنیت مراسم عاشورا در حالی مطرح می‌شود که روز (چهارشنبه، ۱۲ اسد) در منطقه کارته سخی از مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر کابل نیروهای امارت اسلامی بر مخفیگاه گروه داعش که قصد حمله به مراسم محرم را داشتند، حمله کرده و افراد وابسته به گروه داعش را از پا درآوردند.