ملامحمدیعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در گفت‌وگوی با رادیوی ملی امریکا از مردم این کشور می‌خواهد که بر حکومت شان فشار بیاورند تا واشنگتن، حکومت جدید در افغانستان را به‌رسمیت بشناسد. آقای یعقوب دراین گفت‌وگو تاکید کرده که به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی از سوی امریکا به نفع ایالات متحده است؛ زیرا رژیم دیگری […]

ملامحمدیعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در گفت‌وگوی با رادیوی ملی امریکا از مردم این کشور می‌خواهد که بر حکومت شان فشار بیاورند تا واشنگتن، حکومت جدید در افغانستان را به‌رسمیت بشناسد.

آقای یعقوب دراین گفت‌وگو تاکید کرده که به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی از سوی امریکا به نفع ایالات متحده است؛ زیرا رژیم دیگری در افغانستان وجود ندارد که امریکا با آن تعامل کند.

با وجود که نزدیک به یک سال می‌شود که سران امارت اسلامی تلاش می‌کنند تا از سوی جامعه‌ جهانی به‌رسمیت شناخته شوند؛ اما این تلاش‌ها تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

در تازه‌ترین مورد هم وزارت دفاع امارت اسلامی دست به دامن مردم امریکا شده و از آنان در این زمینه خواهان کمک شده است.

ملا یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در گفت‌وگو با رادیوی ملی امریکا گفته برخی از مقام‌های امریکایی به این باور اند که به رسمیت شناختن امارت اسلامی از سوی امریکا ناممکن است؛ زیرا مردم ایالات متحده مخالف این اقدام استند، ملا یعقوب گفته اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، از مردم امریکا می‌خواهد که بر حکومت‌شان فشار بیاورند تا واشنگتن، امارت اسلامی را به‌رسمیت بشناسد.

سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در این گفت‌وگو هم‌چنان ادعا کرده که امنیت در افغانستان با روی کار آمدن آنان صد در صد تامین شده است.

ملا یعقوب مجاهد در حالی از امنیت صد در صدی سخن می‌زند که هفته گذشته امریکا ادعا کرد که رهبر شبکه القاعده را در کابل کشتند.

و از سویی‌دیگر، همین جمعه گذشته نیز کابل شاهد یک انفجار مرگ‌بار بود که گروه داعش مسوولیت آن‌را برعهده گرفت.

هم‌زمان با این، شماری از آگاهان به این باور اند که پس از اعلام خبر کشته شدن رهبر شبکه القاعده در کابل، فاصله امارت اسلامی را تا موضوع به‌رسمیت شناختن بیش‌تر کرده است.

این در حالی‌است که جامعه‌ی جهانی به ویژه امریکا برای به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی پیش شرط‌های چون، قطع رابطه با شبکه‌های تروریستی، احترام و رعایت حقوق‌بشر به ویژه زنان و ایجاد حکومت فراگیر را مطرح کرده است.