در دو روز گذشته دو انفجار مرگ‌بار شهروندان کابل را آماج قرار داد. انفجار نخست شب هنگام در منطقه سر کاریز، از مربوطات حوزه ششم کابل رخ داد. انفجار دوم نیز، پس از چاشت روز (شنبه، ۱۵ اسد) در منطقه پل سوخته کابل رخ داد. این انفجار ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. هم‌چنان این […]

در دو روز گذشته دو انفجار مرگ‌بار شهروندان کابل را آماج قرار داد. انفجار نخست شب هنگام در منطقه سر کاریز، از مربوطات حوزه ششم کابل رخ داد.

انفجار دوم نیز، پس از چاشت روز (شنبه، ۱۵ اسد) در منطقه پل سوخته کابل رخ داد. این انفجار ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. هم‌چنان این انفجارها واکنش‌های زیاد ملی و بین‌المللی مواجه شده است. گروه داعش مسوولیت هردو انفجار را بر عهده گرفته است.

سازمان همکاری‌های اسلامی در اعلامیه‌ای از ادامه حملات خشونت‌آمیز در کابل ابراز نگرانی کرده و گفته است که این انفجارها، امنیت پایتخت افغانستان را متزلزل کرده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان از حکومت سرپرست امارت اسلامی خواسته که از ادامه انفجارها بر مراسم مذهبی اهل تشیع جلوگیری و درباره این حملات تحقیقات کامل و شفاف انجام دهند.

درهمین حال، ابراهیم رییسی رییس‌جمهور ایران حمله مرگ‌بار به عزاداران حسینی در کابل را محکوم کرده است. آقای رییسی گفته، کسانی که مجلس عزای حسینی را در افغانستان به خاک‌وخون می‌‌کشند، همکاران استکبارند که درصدد تفرقه‌‌افکنی هستند. او از طالبان خواسته که عاملان این حملات را شناسایی و امنیت همه مردم افغانستان را تامین کنند.

از سویی‌هم، طالبان از مردم خواسته اند که مراسم بزرگ‌داشت از ماه محرم و عاشورا را به دور از هجوم بردن به جاده‌ها، در اماکن مذهبی برگزار کنند.