امریکایی از احتمال حملات تروریستی بر این کشور از خاک افغانستان، نگران کرده و گفته است که احتمال دارد القاعده و گروه داعش از افغانستان به عنوان پناهگاه امن برای برنامه‌‌ریزی حملات علیه امریکا یا علیه منافع این کشور استفاده کند. پس از به قدرت رسیدن دو باره‌ی امارت اسلامی، شماری از کشورها به ویژه […]

امریکایی از احتمال حملات تروریستی بر این کشور از خاک افغانستان، نگران کرده و گفته است که احتمال دارد القاعده و گروه داعش از افغانستان به عنوان پناهگاه امن برای برنامه‌‌ریزی حملات علیه امریکا یا علیه منافع این کشور استفاده کند.

پس از به قدرت رسیدن دو باره‌ی امارت اسلامی، شماری از کشورها به ویژه امریکا از امارت اسلامی بارها خواسته اند که نگذارد افغانستان پناهگاه امن گروه‌های تروریستی شود. در تازه‌ترین مورد امریکا بار دیگر از هدف قرار گرفتن این کشور از افغانستان نگرانی کرده است. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان مقام‌‌های امریکایی از احتمال حملات تروریستی بر این کشور از خاک افغانستان، نگران کرده و گفته اند احتمال دارد که القاعده و گروه داعش از افغانستان به‌عنوان پناهگاه امن برای برنامه‌‌ریزی حملات علیه امریکا یا علیه منافع این کشور استفاده کند.

این در حالی‌است که امریکا پیش از خروج نیروهایش از افغانستان تیمی تحت نام گروه ضربتی را در پنتاگون ایجاد کرد که هدف آن جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش است.

اما حالا امریکا می‌گوید که عدم حضور امریکا در افغانستان نزد این تیم خلای اطلاعاتی ایجاد شده است.

درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که امریکا تصمیم حضور نظامی در کوتاه مدت در افغانستان را ندارد؛ اما حضور استخباراتی‌اش در منطقه حفظ را می‌کند تا مخالفان خود را شناسایی و هدف حمله قرار دهد.

امریکا این نگرانی‌ها را در حالی مطرح می‌کند که هفته گذاشته ایمن‌الظواهری رهبر القاعده در کابل با استفاده از طیاری بدون سرنشین این کشور کشته شد. اما امارت اسلامی همواره تاکید کرده که نمی‌گذارد از خاک افغانستان تهدیدی برهیچ کشوری وارد شود.