پس از آنکه خبر کشته‌شدن ای‌من ال‌ظواهری در کابل از سوی جوبایدن رییس جمهور امریکا اعلام شد، این خبر واکنش های گونه گونی را به دنبال داشت. حالا و در تازه ترین مورد ایوند واد پترسون یک مقام بلندپایه وزارت خارجه ناروی در گفتگو با یک روزنامه این کشور می گوید که ناروی با توجه […]

پس از آنکه خبر کشته‌شدن ای‌من ال‌ظواهری در کابل از سوی جوبایدن رییس جمهور امریکا اعلام شد، این خبر واکنش های گونه گونی را به دنبال داشت.
حالا و در تازه ترین مورد ایوند واد پترسون یک مقام بلندپایه وزارت خارجه ناروی در گفتگو با یک روزنامه این کشور می گوید که ناروی با توجه به رابطه ط‌البان و ال‌قاعده از امارت اسلامی ناامید شده است.
این مقام بلندپایه وزارت خارجه ناروی افزوده که اکنون و پس از تحولات که در افغانستان صورت گرفته و با توجه به وضعیت حقوق بشری در این کشور، امارت اسلامی در یک مسیر اشتباه در حرکت است.
این دیپلمات کشور ناروی این را هم گفته که نقض حقوق زنان و دختران مثال واضح است که نشان می دهد ط‌البان در اشتباه اند.
اما امارت اسلامی بارها تاکید کرده که حکومت سرپرست در مسیر درست در حرکت است.
این گفته ها در حالی بیان می شود که ناروی در جنوری سال گذشته میلادی، نخستین کشوری بود که از یک هیات امارت اسلامی میزبانی کرد.
در نشست سه روزه یی که در اسلو، پایتخت ناروی برگزار شده بود، نمایندگان امارت اسلامی با گروهی از نمایندگان جامعه مدنی افغانستان و دیپلمات های غربی شامل اتحادیه اروپا، امریکا، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا دیدار کرده بودند.
مهمانان
خلیل احمد نادم، عضو هیات رهبری حرکت ملی خط سوم
سید مصطفی مرتضوی، آگاه روابط بین الملل
عبدالرحمان الهی، استاد دانشگاه