با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم‌های گونه گون در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در این مراسم، سخن‌رانان رشادت امام حسین «ع » و یارانش را در امر مبارزه در راستای تامین عدالت گرامی می‌دارند. رییس ستاد مرکزی اربعین می‌گوید که مراسم عاشورا را جلوه بزرگ همبستگی امت اسلامی خواند. وی هم‌چنان تاکید می‌کند که تمام […]

با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم‌های گونه گون در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در این مراسم، سخن‌رانان رشادت امام حسین «ع » و یارانش را در امر مبارزه در راستای تامین عدالت گرامی می‌دارند.

رییس ستاد مرکزی اربعین می‌گوید که مراسم عاشورا را جلوه بزرگ همبستگی امت اسلامی خواند. وی هم‌چنان تاکید می‌کند که تمام تلاش دشمن بر دیده نشدن این مراسم است که همواره در این عرصه ناکام مانده‌ است.

امسال در شماری از کشورهای جهان مراسم سوگ‌واری در مورد شهادت امام حسین علیه السلام برگزار شده است. مسلمانان شیعه در سراسر جهان نیز به پیروی از سنت ۱۴۰۰ ساله خود در روز عاشورا برای گرامی‌داشت سال‌روز شهادت امام حسین «ع» به عزاداری و سوگ‌واری پرداختند.

دفتر رسانه‌ای رهبر انقلاب ایران از برگزاری مراسم عزاداری با حضور آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه‌ امام خمینی خبر داده است. این دفتر در خبرنامه‌ای گفته که در این مراسم، رهبر ایران شاخص و معیار اصلی دین‌‌داری را قرار داشتن در جبهه‌ امام که مبارزه برای عدالت است، دانست.

درهمین حال، سید مجید میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین مراسم اربعین را جلوه بزرگ همبستگی امت اسلامی خواند و بر وحدت میان مسلمانان تاکید کرد.

وی هم‌چنان از پذیرایی سخاوت‌مندانه مردم عراق از زایران حسینی نیز ستایش کرد.

این در حالی‌است که با فرا رسیدن ماه محرم، شیعیان جهان از گوشه و کنار با برپایی مراسم عزاداری، یاد رشادت‌های امام حسین «ع» و یارانش را گرامی می‌دارند. همه ساله میلیون ‌ها شیعه در کشورهای ایران، عراق، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، بحرین، هند، کویت، لبنان و برخی کشورهای آفریقایی، اروپایی و امریکایی در روز دهم ماه محرم، به برگزاری مراسم‌ سوگ‌واری شهادت امام حسین علیه السلام می‌پردازند.