با توافق بین رژیم اسراییل و جهاد اسلامی با میان‌جیگری مصر، آتش‌‌بس و پایان درگیری‌‌های سه روزه که به کشته شدن دست‌‌کم ۴۴ فلسطینی منجر شده، اعلام شد. آزادی بسام‌السعدی رهبر اسیر جهاد اسلامی و اسیر خلیل عواوده، بازگشایی تمامی گذرگاه‌های باریکه غزه، ازسرگیری سوخت‌‌رسانی به غزه از صبح 〈دوشنبه، ۱۷ اسر〉 و کاهش محاصره […]

با توافق بین رژیم اسراییل و جهاد اسلامی با میان‌جیگری مصر، آتش‌‌بس و پایان درگیری‌‌های سه روزه که به کشته شدن دست‌‌کم ۴۴ فلسطینی منجر شده، اعلام شد.

آزادی بسام‌السعدی رهبر اسیر جهاد اسلامی و اسیر خلیل عواوده، بازگشایی تمامی گذرگاه‌های باریکه غزه، ازسرگیری سوخت‌‌رسانی به غزه از صبح 〈دوشنبه، ۱۷ اسر〉 و کاهش محاصره غزه از پیش شرط‌های اصلی این توافق است.

درهمین حال، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست خبری هشدار داد درصورتی که رژیم اسراییل به این شرط‌ها عمل نکند، نبرد را آغاز خواهند کرد: ″میدان، عرصه آزمون مبارزان است و میدان غزه این بار میدان امتحان مبارزان جهاد اسلامی بود، اگر مقاومت ما نبود دشمن هرگز تن به توقف درگیری نمی‌‌داد؛ چون در پی شکستن جهاد اسلامی بود پس این پیروزی برای جهاد اسلامی، گردان قدس، مردم و مقاومت فلسطین است″.

وی با اشاره به این که اهداف دشمن واضح و مشخص بود، هدف رژیم اسراییل را شکستن مقاومت و وحدت صفوف مقاومت به ویژه مجاهدان گردان‌های جُنین، نابلس و دیگر مجاهدان عنوان کرده است: ″جنبش جهاد اسلامی در طول این مدت بر میدان مسلط بود و دست بالا را داشت وهمه اراضی اشغالی زیر فشار مقاومت فلسطین بودند و شهرک نشینان مجبور به ورود به پناهگاه‌ها شدند؛ میلیون‌ها نفر از شهرک نشینان به پناهگاه‌ها رفتند″.

درهمین حال، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته که شرایط اسراییل کاملا مشخص بود. به گفته وی، اسراییل خواهان پایان جنگ بود؛ زیرا توان بیش از این را نداشت: ″شجاعت و حضور و ثبات رزمندگان گروه‌‌های مقاومت در غزه و در مقدمه آن‌ها رزمندگان جهاد اسلامی ستودنی است. این الگوی جدید برای حماسه پایداری و ثبات و مقاومت در برابر این دشمن است که به نیروی هوایی خود می‌‌بالد و تهدید به ویرانی شهرها و از بین بردن مردم می‌‌کند″.

ازسوی دیگر امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در خصوص تحولات غزه گفت‌وگوی تلفنی کردند. وزیر خارجه ایران گفته که جامعه جهانی به وظیفه خود در برابر حمایت از مردم غزه و توقف فوری تجاوز رژیم اسراییلی عمل کند. هم‌چنان دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده که در تماس با همکاران خود در غزه، برای شروع اقداماتی سازنده و توقف فوی حملات است.