جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا در تویتی نوشته که مذاکره کنندگان این چند روز از گفت‌وگوها و مذاکرات غیرمستقیم بین امریکا و ایران برای تنظیم دقیق و رسیدگی به تعداد انگشت شماری از موضوعات باقیمانده در متنی که او به عنوان هماهنگ کننده برجام بر روی میز گذاشته، استفاده کردند. درهمین حال، وزارت […]

جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا در تویتی نوشته که مذاکره کنندگان این چند روز از گفت‌وگوها و مذاکرات غیرمستقیم بین امریکا و ایران برای تنظیم دقیق و رسیدگی به تعداد انگشت شماری از موضوعات باقیمانده در متنی که او به عنوان هماهنگ کننده برجام بر روی میز گذاشته، استفاده کردند.

درهمین حال، وزارت خارجه امریکا تاکید کرده است که متن توافق نهایی اتحادیه‌ی اروپا تنها مبنای ممکن برای احیای برجام است.

از سویی‌هم، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه ابراز امیدواری کرد ه است که توافق انجام شود: ″شرکت ‌کنندگان در مذاکرات ویانا اکنون باید تصمیم بگیرند که آیا این پیش‌‌نویس مورد پذیرش آن‌ها هست یا خیر. در صورتی که مخالفتی وجود نداشته باشد، توافق هسته‌ای احیا خواهد شد″.

با این همه، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران پس از تماس تلیفونی با جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا گفته که برای دست یابی به متن نهایی توافق همه‌ای طرف ها باید از خود اراده و جدیت نشان دهند. همچنان جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا گفته که که در دور اخیر گفت‌وگوهای ویانا، پیشرفت نسبی حاصل شده است و ارزیابی او از این مرحله مذاکرات مثبت است.

این در حالی‌است که مذاکرات پنج روزه ویانا روز 〈دوشنبه؛ ۱۷ اسد〉 پایان یافت و انریکه مورا و همکارانش هتل کوبورگ را ترک کردند؛ هم‌چنین گزارش شد که علی باقری به تهران بر می‌گردد.