رییس‌جمهور پیشین امریکا ادعا کرده است که می‌تواند یک گروه مذاکره‌ کننده را برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین، رهبری کند. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا با انتشار چندین پست در فضای مجازی، پیشنهاد هدایت تیمی برای مذاکره با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و حل بحران اوکراین را مطرح کرد. ترامپ مدعی شده‌است که […]

رییس‌جمهور پیشین امریکا ادعا کرده است که می‌تواند یک گروه مذاکره‌ کننده را برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین، رهبری کند. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا با انتشار چندین پست در فضای مجازی، پیشنهاد هدایت تیمی برای مذاکره با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و حل بحران اوکراین را مطرح کرد.

ترامپ مدعی شده‌است که خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم و می‌تواند به تشدید تنش یا جنگ منجر شود: ″دولت امریکا در موضوع خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم، باید خون‌سرد، آرام و هوشیار باشد. این اتفاقی بزرگ است که لزوما نباید راه‌ حلی بزرگ داشته باشد؛ دست‌کم در حال حاضر چنین نیازی نیست″.

ترامپ بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد و گفت که اگر او رییس‌جمهور امریکا می‌بود، جنگ اوکراین هرگز در نمی‌گرفت: ″شرایط را با انفجار خط لوله، وخیم‌تر نکنید. با تدبیر و باهوش و ذکاوت باشید؛ اجازه دهید، اکنون یک توافق به سرانجام برسد، هر دو طرف به این توافق نیاز دارند و خواهان آن هستند. کل جهان روی میز قمار است. من گروه مذاکراتی را هدایت خواهم کرد″.

پس از آن‌که دولت پوتین از الحاق رسمی چهار منطقه اوکراین به روسیه خبر داد، این اقدام با مخالفت‌های زیادی در سطح بین‌المللی مواجه شده‌است. آنتونی گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد، همه ‌پرسی برگزارشده از سوی روسیه در مناطق اشغالی را به اصطلاح رفراندوم خوانده‌است: ″این همه‌ پرسی را نمی‌توان بیان واقعی اراده مردم نامید. ادامه این سیاست از سوی روسیه، چشم ‌انداز صلح‌ را با خطر مواجه می‌کند″.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، نیز گفته است که کشورش هرگز حاکمیت روسیه بر مناطق اشغالی در اوکراین را به‌رسمیت نمی‌‌شناسد. این در حالی‌است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور‌ روسیه، طی فرمانی، از الحاق چهار منطقه در جنوب و جنوب ‌شرقی اوکراین به روسیه خبر داده‌است.