پس از برگزاری همه پرسی در مناطق شرقی اوکراین بر سر پیوستن این مناطق به خاک روسیه، ولادیمیر پوتین، رییس‌‌جمهور روسیه، در مراسمی، الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را امضا کرد. مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا که روسیه این مناطق را به قلم‌رو خود الحاق می‌‌کند، حدود ۱۵ درصد خاک اوکراین را تشکیل […]

پس از برگزاری همه پرسی در مناطق شرقی اوکراین بر سر پیوستن این مناطق به خاک روسیه، ولادیمیر پوتین، رییس‌‌جمهور روسیه، در مراسمی، الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را امضا کرد.

مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا که روسیه این مناطق را به قلم‌رو خود الحاق می‌‌کند، حدود ۱۵ درصد خاک اوکراین را تشکیل می‌دهد:این خواست میلیون‌‌ها نفر است. مردمی که در لوهانسک، دونتسک، منطقه خرسون و منطقه زاپوریژیا زندگی می‌کنند برای همیشه هموطنان ما می‌شوند″.

در واکنش به این موضوع، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، نیز با روسلان استفانچوک، رییس مجلس نمایندگان و دنیس شمیگال، نخست‌وزیر این کشور، طبق یک رویه تسریع شده برای عضویت اوکراین در ناتو درخواست دادند:این ‌جا در اوکراین است که ارزش‌‌های جامعه یورو– آتلانتیک ما انرژی حیاتی واقعی به دست آورده است. قدرت ملتی که برای آزادی می‌‌جنگد و قدرت ملت‌هایی که در این مبارزه کمک می‌کنند. اوکراین مسیرهای رسیدن به ناتو را کامل کرده‌است. امروز، اوکراین درخواست می‌کند تا آن‌را قانونی کند. تحت رویه‌‌ای که با اهمیت ما برای حفاظت از کل جامعه ‌مان مطابقت دارد، تحت یک رویه تسریع شده″.

درهمین‌حال، جوبایدن، رییس‌‌جمهور امریکا، در بیانیه‌ای گفته است که‌ واشنگتن تلاش متقلبانه روسیه برای الحاق بخش‌هایی از سرزمین اوکراین را محکوم و صدها فرد و موسسه روسی از جمله رییس بانک مرکزی این کشور را تحریم می‌کند:روسیه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون سازمان ملل را زیر پا گذاشته است و شکی نیست که این اقدامات مشروعیت قانونی ندارد. این تحریم‌ها علیه افراد و سازمان‌‌هایی در داخل یا خارج از روسیه است که از تلاش‌ها برای تغییر غیرقانونی وضعیت سرزمین اوکراین، حمایت سیاسی یا اقتصادی می‌کنند″.

رییس‌جمهور امریکا تصریح کرده‌است که کشورش همیشه به تمامیت‌ارضی اوکراین احترام می ‌گذارد و به ارایه کمک به کی‌‌یف ادامه می‌‌دهد.