در ادامۀ نگرانی‌ها از وضعیت حقوق‌بشری در افغانستان، شماری از فعالان جامعه مدنی و گروهی از حقوقدانان افغانستان در خارج با ریچارد بنت گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور حقوق‌بشر افغانستان در شهر کوپنهاگن دنمارک دیدار کردند. آقای بنت در این نشست گفته است که افغانستان در این روزها روزگار نهایت دشوار را سپری می‌کند. […]

در ادامۀ نگرانی‌ها از وضعیت حقوق‌بشری در افغانستان، شماری از فعالان جامعه مدنی و گروهی از حقوقدانان افغانستان در خارج با ریچارد بنت گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور حقوق‌بشر افغانستان در شهر کوپنهاگن دنمارک دیدار کردند.

آقای بنت در این نشست گفته است که افغانستان در این روزها روزگار نهایت دشوار را سپری می‌کند.

گزارشگر سازمان ملل این را هم گفته است که در هیچ جای دیگر جهان با زنان مانند افغانستان برخورد نمی‌شود.

بنت افزوده که زنان افغانستان نه‌تنها به خاطر حقوق خودشان؛ بلکه برای تامین حقوق‌بشری همه مردم افغانستان تلاش می‌کنند: ″در هیچ جای دیگر جهان با زنان مانند افغانستان برخورد نمی‌شود، این منحصر به فرد است. زنان در افغانستان احساس می‌کنند که در نظر گرفته نمی‌شوند، غیر مرعی و فراموش شده‌اند، این واقعیت است و امیدوارم که تغییر آن آغاز شود″.

این نشست که به میزبانی انجمن حقوقدانان افغانستان در اروپا دایر شده بود، اشتراک کنندگان انزجار و نفرت شان را در برابر عاملان رویداد روز جمعه ابراز کردند و حمله بر آموزشگاه کاج را جنایت علیه بشریت خواندند و بر محاکمه عاملان این رویداد تاکید کردند.

گروهی از حقوقدانان و فعالان مدنی در اروپا در حالی نگرانی‌شان را در پیوند به وضعیت حقوق‌بشری در افغانستان با گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر افغانستان در میان گذاشتند که در پی انفجار روز جمعه در یک مرکز آموزشی در منطقه دشت برچی در غرب کابل، حدود ۳۵ تن به‌شمول ۲۰ دختر کشته و نزدیک به ۹۰ تن دیگر زخمی شدند.