وزارت خارجه حکومت سرپرست امارت اسلامی یک روز پس از حمله بر آموزشگاه کاج در غرب کابل، با نشر اعلامیه‌ای گفته است حمله‌های اخیر دسیسه دشمنان مردم افغانستان است. در این اعلامیه آمده است که مردم افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که در میان‌شان تفرقه و تعصب را ایجاد کند: ″وزارت امور خارجه امارت […]

وزارت خارجه حکومت سرپرست امارت اسلامی یک روز پس از حمله بر آموزشگاه کاج در غرب کابل، با نشر اعلامیه‌ای گفته است حمله‌های اخیر دسیسه دشمنان مردم افغانستان است. در این اعلامیه آمده است که مردم افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که در میان‌شان تفرقه و تعصب را ایجاد کند: ″وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حملات اخیر را که از سوی حلقات شریر بالای مساجد مراکز تعلیمی و سایر اماکن عامه انجام یافته است، دسیسه دشمنان مردم افغانستان می‌داند. علما و مردم ما در مقابل تلاش‌‌های ناکام حلقات تفرقه‌‌افگن بیدار اند و به هیچ جهتی اجازه نخواهند داد تا در بین‌‌شان تفرقه و تعصب مذهبی، قومی زبانی و سمتی ایجاد کند″.

در این اعلامیه آمده است که امارت اسلامی به هیچ گونه تقسیم قوم و مذهبی مردم افغانستان باور ندارد و خود را مسوول محافظت جان تمام شهروندان کشور می‌داند و افغانستان، مثالی از وفاق مذهبی و ملی در منطقه است.

وزارت خارجه امارت اسلامی گفته که در راستای دریافت و سپردن به پنجه قانون عاملان حمله مرکز آموزشی کاج و مشابه آن تلاش بیش‌تر خواهد شد.

گفتنی‌است که در حمله انفجاری در مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، بنا بر آمار ارایه شده حکومتی ۴۶ تن کشته و زخمی شدند که این حمله با واکنش‌‌های گسترده در درون و بیرون کشور روبه‌رو شده‌است.