نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان دور جدید سفر‌های خود را آغاز کرده‌است. وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که قرار است توماس وست در رابطه با چالش‌های کنونی افغانستان با سیاسیون و فعالان مدنی افغانستان مقیم استانبول، دیدار کند. اعلامیه می‌افزاید که آقای وست در این سفر منطقه‌ای با همتایان خود در کشورهای ترکیه، قطر و […]

نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان دور جدید سفر‌های خود را آغاز کرده‌است. وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که قرار است توماس وست در رابطه با چالش‌های کنونی افغانستان با سیاسیون و فعالان مدنی افغانستان مقیم استانبول، دیدار کند.

اعلامیه می‌افزاید که آقای وست در این سفر منطقه‌ای با همتایان خود در کشورهای ترکیه، قطر و امارت متحده نیز، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. در همین‌حال، شماری از کارشناسان سیاسی و نظامی، دیدارهای نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا در امور افغانستان را بی‌تاثیر می‌خوانند.

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده‌است که تام وست، نماینده‌ی ویژه‌ی این کشور در امور افغانستان با چهره‌‌های سیاسی و مدنی افغانستان در ترکیه دیدار خواهد کرد. آقای وست که سفر خود را روز 〈سه‌شنبه، ۲۲ حمل〉 آغاز کرده، در رابطه با چالش‌های بغرنج افغانستان با مقام‌های در ترکیه، قطر و امارات متحده عربی صحبت خواهد کرد. در این سفر منطقه‌ای که تا یک هفته دیگر ادامه دارد، تام وست با همتایان خود در این کشورها دیدار خواهد کرد.

بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است: ″وست با سفر به منطقه می‌خواهد دیدگاه‌های مقامات این کشورها را به دست بیاورد. در حال حاضر، جامعه جهانی به دنبال راه چاره‌ای برای حل مشکلات بغرنج افغانستان است که با تصمیم اخیر طالبان در مورد منع کار زنان با موسسات خیریه و ملل متحد بدتر شده‌است″.

در همین‌حال، شماری از کارشناسان دیدارهای توماس وست را بی‌تاثیر می‌دانند و می‌افزایند که باید از راهکار دیگری برای برون رفت از اوضاع کنونی کار گرفته شود.

گفتنی‌است که در بیانیه وزارت خارجه امریکا در مورد ماهیت این مشوره توضیحی بیش‌تر داده نشده‌است.  این در حالی‌است که آقای وست پس از تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان همواره با رهبران و فعالان سیاسی و مدنی افغانستان در خارج از کشور دیدار کرده‌‌است؛ اما، این دیدارها تاکنون کدام نتیجه به‌خصوصی نداشته‌ است.