پس از انتقادها از جنایت‌های جنگی سربازان استرالیا در افغانستان، رییس ستاد ارتش استرالیا گفته که تحقیقات در زمنیه ارتکاب جنایت‌های جنگی سربازان استرالیایی در افغانستان، ارتش این کشور را قوی‌‌تر می‌‌سازد. وی این تحقیقات را تاریخی عنوان کرده و گفته است که این تحقیقات تجربه نظامی ما در افغانستان را آشکار خواهد کرد. در […]

پس از انتقادها از جنایت‌های جنگی سربازان استرالیا در افغانستان، رییس ستاد ارتش استرالیا گفته که تحقیقات در زمنیه ارتکاب جنایت‌های جنگی سربازان استرالیایی در افغانستان، ارتش این کشور را قوی‌‌تر می‌‌سازد.

وی این تحقیقات را تاریخی عنوان کرده و گفته است که این تحقیقات تجربه نظامی ما در افغانستان را آشکار خواهد کرد. در همین‌حال، شماری از کارشناسان مسایل سیاسی تحقیقات در مورد جنایت‌های جنگی سربازان نیروهای استرالیا از سویی این کشور را نمایشی می‌خوانند. آنان خواهان به دادگاه کشانیدن سایر نیروهای خارجی که در ۲۰ سال گذشته طی ماموریت‌شان مرتکب جنایت ضد بشری در کشور شده‌اند، هستند.

پس از انتقادها از جنایت‌های جنگی سربازان استرالیا در جریان ۲۰ ساله ماموریت‌شان در افغانستان، آنگوس کمپبل، رییس ستاد ارتش استرالیا گفته که تحقیقات در زمنیه ارتکاب جنایت‌های جنگی سربازان استرالیایی در افغانستان، ارتش این کشور را قوی‌تر می‌‌سازد.
کمپبل در مصاحبه با روزنامه گاردین تحقیقات جنایت‌های جنگی سربازان این کشور را تاریخی عنوان کرده و گفته است این تحقیقات به مرور زمان تاثیر مثبت به‌جا خواهد گذاشت.

کمپبل افزده: ″به‌عنوان رهبر تحقیق و نویسنده اصلی گزارش تحقیقی در مورد افغانستان، باید بگویم که این گزارش، جنبه‌های بسیار متضاد تجربه نظامی ما در افغانستان را آشکار کرد.″
چند روز پیش، آنتونی پسکوف، قاضی فدرال، رابرتز اسمیت سرباز آسترالیا در افغانستان را در مورد قتل غیرنظامیان در افغانستان مجرم شناخت‌ و پس از آن رچارد مارل، وزیر دفاع آسترالیا‌ گفته بود که دولت این کشور، گزینه‌‌های پرداخت غرامت به‌قربانیان جنایت‎های جنگی سربازان این کشور در افغانستان را بررسی می‌‌کند.

شمار دیگری از کارشناسان مسایل سیاسی تحقیقات در مورد جنایت‌های جنگی سربازان نیروهای استرالیا در افغانستان را نمایشی می‌خواند. آنان از استرالیا خواهان جبران خساره به افغانستان شده‌اند.

گفتنی‌است که چندی پیش قاضی فدرال استرالیا دریافت که دست‌ کم ۲۵ نیروی ویژه آسترالیا در جریان ماموریت‌‌شان در افغانستان مرتکب به‌قتل غیرقانونی ۳۹ تن و رفتار نامناسب با شهروندان این کشور دست داشته‌‌اند.

 

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv