در ادامه نگرانی‌ها از رشد گروه‌های هراس‌افگن در کشور، معاون وزیر خارجه روسیه افغانستان را تهدید برای منطقه دانسته و گفته که مسکو به همکاری خود با کشورهای آسیای میانه برای مقابله با تهدیدات تروریستی از افغانستان ادامه می‌دهد. در همین‌حال، شماری از کارشناسان مسایل سیاسی می‌گویند که کشورهای قدرتمند جهان از حضور گروه‌های تروریستی […]

در ادامه نگرانی‌ها از رشد گروه‌های هراس‌افگن در کشور، معاون وزیر خارجه روسیه افغانستان را تهدید برای منطقه دانسته و گفته که مسکو به همکاری خود با کشورهای آسیای میانه برای مقابله با تهدیدات تروریستی از افغانستان ادامه می‌دهد.

در همین‌حال، شماری از کارشناسان مسایل سیاسی می‌گویند که کشورهای قدرتمند جهان از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان استفاده ابزار می‌کند. همزمان با این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست بار دیگر تاکید کرده که حکومت کنونی کشور هرگز اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان تهدیی به هیچ کشور دنیا باشد.

در ادامه نگرانی‌ها از رشد گروه‌های هراس‌افگن در کشور، میخائیل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه در نشستی با حضور کارشناسان کشورهای آسیای میانه، افغانستان را تهدیدی برای منطقه دانسته و گفته است که مسکو به همکاری خود با کشورهای آسیای میانه برای مقابله با تهدیدات تروریستی از افغانستان ادامه می‌دهد.

تکس میخائیل گالوزین: ″گروه‌های هراس‌افگن در منطقه رو به رشد است و مسکو به همکاری نزدیک با کشورهای آسیای میانه برای مقابله با تهدیدات تروریستی از افغانستان ادامه می‌دهد″.

در همین‌حال، شماری از کارشناسان مسایل سیاسی می گویند که کشورهای قدرتمند جهان از حضور گروه های تروریستی در افغانستان استفاده ابزار می‌کند. آنان می‌گویند که از این سیاست کشورهای قدرتمند چون امریکا و روسیه، کشورهای که فقیر هستند و حکومت مستحکم ندارند، بیشتر متضرر می‌شوند.

از سویی‌هم، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست بار دیگر تاکید کرده که حکومت کنونی کشور هرگز اجازه نمی‌دهد خاک افغانستان تهدیی به‌هیچ کشور دنیا باشد.

گفتنی‌است که روسیه روز 〈سه‌شنبه، ۲۶ ثور〉 میزبان سومین نشست آسیای میانه بوده و کارشناسان کشورهای که در این نشست حضور داشته‌اند، درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه تبادل نظر کرده‌اند.