قرار است مجلس نمایندگان امریکا بودجه دفاعی سال ۲۰۲۳ این کشور را تصویب کند؛ اما بر اساس طرح پیشنهادی مجلس، این بودجه مانع هر گونه کمک وزارت دفاع امریکا به افغانستان می‌شود. گفتنی‌است که بخش بزرگی از اعضای کانگرس از احزاب دموکرات و جمهوریخواه، از این طرح حمایت کرده‌اند. امریکا در حالی کمک‌هایش را به […]

قرار است مجلس نمایندگان امریکا بودجه دفاعی سال ۲۰۲۳ این کشور را تصویب کند؛ اما بر اساس طرح پیشنهادی مجلس، این بودجه مانع هر گونه کمک وزارت دفاع امریکا به افغانستان می‌شود. گفتنی‌است که بخش بزرگی از اعضای کانگرس از احزاب دموکرات و جمهوریخواه، از این طرح حمایت کرده‌اند. امریکا در حالی کمک‌هایش را به افغانستان قطع می‌کند که ده‌ها میلیون تن در حال حاضر در کشور با قحطی و کم‌بود دارو و غذا مواجه هستند.

پس از خروج امریکا از افغانستان و روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، مجلس نمایندگان امریکا بودجه دفاعی ۸۳۹ میلیارد دالری سال ۲۰۲۳ این کشور را تصویب خواهد کرد که هم‌زمان قرار است طرحی از سوی مجلس این کشور ارایه شود که بر اساس آن هرگونه کمک از سوی وزارت دفاع امریکا به افغانستان زیر اداره امارت اسلامی منع قرار داده می‌شود.

در عین حال، الهان عمر، نماینده‌ی مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا در مورد این طرح ابراز نگرانی کرده و در توییتی گفته است که افغانستان با یکی از وحشتناک‌ترین بحران بشری روبه‌رو است: ″افغانستان با یکی از وحشتناک‌‌ترین بحران‌‌های بشردوستانه بر روی زمین مواجه است. ما باید تمام توان خود را برای رساندن کمک‌‌های بشردوستانه به مردم افغانستان انجام دهیم، نه این که محدویت بیهوده برای کمک‌‌های قابل عرضه، ایجاد کنید″.

از سوی‌دیگر، بخش بزرگی از اعضای کانگرس از احزاب دموکرات و جمهوریخواه، از این طرح حمایت کرده و گفته اند که پنتاگون باید مانع هرگونه کمک به شهروندان افغانستان تحت حاکمیت طالبان شود.
گفتنی‌است که بودجه دفاعی امریکا پس از تصویب مجلس نمایندگان به مجلس سنا می‌‌رود، و فقط با امضای رییس‌جمهور امریکا قانونی خواهد شد.. کمک‌های جهان به ویژه امریکا به افغانستان در حالی قطع می‌شود که بر اساس آخرین آمار ارایه شده توسط سازمان ملل، بیش از۲۳ میلیون جمعیت کشور گرسنه اند و ۹۵ درصد شهروندان غذای کافی برای خوردن ندارند.