در ادامه‌ی‌ انتقاد‌ها از خروج امریکا از افغانستان، سفیر پیشین پاکستان درامریکا در دیداری با سفیر پیشین افغانستان در امریکا، از خروج شتاب‌زده امریکا از افغانستان انتقاد کرده وگفته است خروج امریکا افغانستان را با بحران‌‌های شدید روبه ‌رو ساخته است. درهمین‌حال، سفیر پیشین افغانستان در امریکا گفته که زنان از حضور در اجتماع منع […]

در ادامه‌ی‌ انتقاد‌ها از خروج امریکا از افغانستان، سفیر پیشین پاکستان درامریکا در دیداری با سفیر پیشین افغانستان در امریکا، از خروج شتاب‌زده امریکا از افغانستان انتقاد کرده وگفته است خروج امریکا افغانستان را با بحران‌‌های شدید روبه ‌رو ساخته است.

درهمین‌حال، سفیر پیشین افغانستان در امریکا گفته که زنان از حضور در اجتماع منع شده اند و هرگز به آنان اجازه آموزش و کار داده نخواهد شد. همزمان با این، شماری از فعالان حقوق زن از بی‌عدالت در قبال زنان و دختران در کشور شکایت کرده و آموزش و تحصیل را از جمله حق اسلامی و انسانی زنان می‌دانند.

در ادامه‌‌ی انتقاد از خروج شتاب‌زده امریکا از افغانستان، حسین حقانی، سفیر پیشین پاکستان در امریکا در دیداری در انستیتیوت هادسن با عادله راز سفیر پیشین افغانستان در امریکا گفته است خروج امریکا افغانستان را با بحران‌‌های شدید روبه‌‌رو ساخته است. وی افزوده اقتصاد در افغانستان در آستانه‌ی سقوط قرار گرفته، زندگی برای زنان و دختران و اقلیت‌‌های قومی و مذهبی دشوار شده‌است. خانم راز افزوده که زنان از حضور در اجتماع منع شده‌اند و هرگز به آنان اجازه آموزش و کار داده نخواهد شد.

چندی پیش نیکی هیلی یکی از نامزدان حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، دولت بایدن را به خروج فاجعه‌‌بار از افغانستان متهم کرد‌است.

در همین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن از بی‌عدالت در قبال زنان و دختران در کشور شکایت کرده و آموزش و تحصیل را از جمله حق اسلامی و انسانی زنان و دختران دانسته و خواهان تامین عدالت زنان در جامعه شده‌اند.این در حالی‌است که اخیرا، کمیته روابط خارجی مجلس امریکا بررسی‌‌ها در زمینه خروج فاحعه‌بار از افغانستان را آغاز کرده‌ است.