نتایج یک نظرسنجی از نظامیان بازنشسته امریکایی در مورد چگونگی خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان به نشر رسید. در این نظر سنجی آمده که ۷۳ درصد از نظامیان پیشین، در مورد خروج از افغانستان نظر منفی دارند. بر اساس گزارش روزنامه امریکایی میلیتری تایمز، این نظرسنجی در میان حدود ۵ هزار ‌و۵۰۰ نظامی پیشین […]

نتایج یک نظرسنجی از نظامیان بازنشسته امریکایی در مورد چگونگی خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان به نشر رسید.

در این نظر سنجی آمده که ۷۳ درصد از نظامیان پیشین، در مورد خروج از افغانستان نظر منفی دارند. بر اساس گزارش روزنامه امریکایی میلیتری تایمز، این نظرسنجی در میان حدود ۵ هزار ‌و۵۰۰ نظامی پیشین امریکایی راه اندازی شده‌است. در کنار این، قرار است تا شش روز دیگر، جمهوریخواهان برای بررسی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نخستین جلسه کنگره را برگزار کنند.

سه سال پس از امضای توافق‌نامه دوحه، نتایج یک نظر سنجی از نظامیان بازنشسته امریکایی اعلام شد. در این نظر سنجی آمده که ۷۳ درصد از نظامیان پیشین، در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نظر منفی دارند.

در نظر سنجی این پرسش مطرح شده که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، تا کدام حد بر مبارزه ایالات متحده در برابر تروریزم تاثیر گذاشته است؟

در پاسخ، ۱۸ درصد از نظامیان بازنشسته گفته‌اند که در این مورد نظری ندارند؛ اما ۷۳ درصد دیگر، تاثیر آن‌را منفی عنوان کرده‌اند.

بازنشستگان هم‌چنان در این نظر سنجی گفته‌اند که از میزان حساب دهی مسوولان در برنامه خروج از افغانستان راضی نیستند.

بر اساس گزارش روزنامه امریکایی میلیتری تایمز، این نظرسنجی در میان حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نظامی پیشین امریکایی راه اندازی شده‌است.

همزمان با این، جیسون کرو عضو کانگرس امریکا می‌گوید که برای ارایه گزارش کامل و مبتنی بر حقایق در باره حضور ایالات متحده در افغانستان تحقیق می‌کند.

این عضو کانگرس هم‌چنان گفته که امریکا نمی‌تواند اشتباه‌های طولانی جنگ ملت امریکا را تکرار کند. این سناتور امریکایی عضو هیات تشکیل دهنده کمیسیون جنگ افغانستان در دسامبر ۲۰۲۲ است.

این کمیسیون یک نهاد مستقل است که وظیفه آن بررسی جامع حضور نظامی و هم‌چنان دخالت دیپلماتیک امریکا در طول جنگ افغانستان است.

این در حالی‌است که قرار است تا شش روز دیگر، جمهوریخواهان برای بررسی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نخستین جلسه کنگره را برگزار کنند.