توماس وست، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان گفته است که با یان ایگلند رییس شورای مهاجران ناروی در مورد اینکه جامعۀ جهانی چگونه به نیازمندی‌های بشری مردم افغانستان با یک روش اصولی به رسیدگی ادامه بدهد، گفت‌وگو کرده‌است. همزمان با این، حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در دیدار با بختیار سعیداف، سرپرست وزارت خارجه […]

توماس وست، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان گفته است که با یان ایگلند رییس شورای مهاجران ناروی در مورد اینکه جامعۀ جهانی چگونه به نیازمندی‌های بشری مردم افغانستان با یک روش اصولی به رسیدگی ادامه بدهد، گفت‌وگو کرده‌است.

همزمان با این، حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در دیدار با بختیار سعیداف، سرپرست وزارت خارجه اوزبیکستان، درباره وضعیت حقوق‌بشری گفت‌وگو کردند. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که امیدواری‌های برای نشست قطر برای راهگشای مشکلات افغانستان وجود دارد.

در ادامه تلاش‌های جهانی برای حل معضل افغانستان، توماس وست، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان گفته است که با یان ایگلند ر ییس شورای مهاجران ناروی در مورد این که جامعۀ جهانی چگونه به نیازمندی‌های بشری مردم افغانستان با یک روش اصولی به‌رسیدگی ادامه بدهد، گفت‌وگو کرده‌است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که امیدواری‌های برای نشست قطر برای راهگشای مشکلات افغانستان وجود دارد.

همزمان با این، وزارت خارجه بلژیک از دیدار با مقام‌های وزارت خارجه اوزبیکستان در موضوع افغانستان به‌ویژه مسایل حقوق‌بشری خبر داد. حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در دیدار با بختیار سعیداف، سرپرست وزارت خارجه اوزبیکستان، روی وضعیت افغانستان، مسایل حقوق‌بشری به‌ویژه زنان و دختران صحبت کرده‌اند.

این همه درحالی‌است که سازمان ملل متحد هشدار داده‌‎است که منع کار زنان افغانستان در این سازمان دسترسی مردم به کمک‌ها و خدمات پایدار و نجات بخش را به‌چالش می‌کشد. اما حکومت سرپرست مدعی است که وضعیت بشری کنونی نتیجۀ تحریم‌ها و فشارهای جهان است.