در ادامه نگرانی‌ها از بازگشایی نشدن نهادهای آموزشی و کار بر دختران و زنان کشور، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، خواهان برگزاری یک نشست در مورد برخورد حکومت کنونی افغانستان با دختران و زنان کشورشده‌است. درهمین‌حال، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار حمایت جهان از حقوق زنان شده و گفته است که زنان و […]

در ادامه نگرانی‌ها از بازگشایی نشدن نهادهای آموزشی و کار بر دختران و زنان کشور، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، خواهان برگزاری یک نشست در مورد برخورد حکومت کنونی افغانستان با دختران و زنان کشورشده‌است.

درهمین‌حال، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار حمایت جهان از حقوق زنان شده و گفته است که زنان و دختران هر کجا باشند مستحق زندگی باعزت و با احترام هستند. در همین‌حال، شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر خواستار بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران در کشور شدند.

در ادامه نگرانی‌ها از دوامدار شدن محدودیت‌های آموزشی و کاری بر زنان و دختران در کشور؛ مایکل مک کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، خواهان برگزاری یک نشست در مورد بر خورد حکومت کنونی افغانستان با دختران و زنان در کشور شده‌است. این نشست قرار است چهارشنبه آینده در واشنگتن برگزار شود.

درهمین‌حال، شماری از استادان دانشگاه نشست نهادهای بین‌المللی را بی‌نتیجه خوانده و از حکومت کنونی کشور خواهان تامین حقوق زنان و دختران کشور شده‌اند.

همزمان با این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با نشر تویتی ضمن اینکه از جهان خواسته تا از زنانی که حقوق اساسی خود را مطالبه می‌‌کنند حمایت کند، گفته است که زنان و دختران هر کجا باشند مستحق زندگی باعزت و با احترام هستند: ″هرگز نباید در برابر حملات سیستماتیک بی‌سابقه بر حقوق زنان و دختران سکوت کنیم.″

از سویی‌هم، شماری از آگاهان سیاسی در مورد برگزاری نشست نهادهای بین‌المللی در مورد مساله افغانستان چنین دیدگاهی دارند.

گفتنی‌است که ملل متحد به تاریخ اول و دوم ماه می نشستی را با حضور نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان در دوحه برگزار کرد. در این نشست اما شرکت‌ کنندگان در مورد حل مشکل افغانستان به توافق نرسیدند و دبیرکل این سازمان اعلام کرد که به زودی نشست دیگری را در مورد افغانستان برگزار خواهد کرد.