در ادامه واکنش‌های داخلی و خارجی از ممنوعیت کار زنان و آموزش دختران در کشور، هیدر بار معاون بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر نسبت به‌ممنوعیت آموزش دختران انتقاد کرده است. وی با اشاره به اظهارات رییس شورای پناهندگان ناروی می‌گوید که به وعده‌های حکومت سرپرست مبنی بر آغاز کار زنان اعتماد ندارد. این در حالی‌است که […]

در ادامه واکنش‌های داخلی و خارجی از ممنوعیت کار زنان و آموزش دختران در کشور، هیدر بار معاون بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر نسبت به‌ممنوعیت آموزش دختران انتقاد کرده است.

وی با اشاره به اظهارات رییس شورای پناهندگان ناروی می‌گوید که به وعده‌های حکومت سرپرست مبنی بر آغاز کار زنان اعتماد ندارد. این در حالی‌است که شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر از سرنوشت زنان و دختران در کشور نگرانی کرده و خواستار بازگشایی دروازه مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به‌روی دختران شده‌اند.

در ادامه واکنش‌‎های ملی و بین‌الملی ازممنوعیت زنان و دختران از آموزش و کار، هیدر بار معاون امور بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر با اشاره به اظهارات، رییس شورای پناهندگان ناروی می‌گوید که به‌وعده‌های حکومت سرپرست مبنی بر ایجاد راهکار برای آغاز کار زنان اعتماد ندارد.وی همچنان افزوده که حکومت سرپرست به وعده‌های خود در مورد حق آموزش و کار زنان عمل نکرده‌است: ″بسیار امیدوارم که طالبان به این راه ادامه دهند. اما یک ‌و نیم سال است که همان وعده‌‌ها را در مورد بازگشت دختران به مکتب‌ها می‌دهند، ما هیچ نشانه‌‌‎ای از پیشرفت در این زمینه ندیده‌ایم وبرخلاف اقدامات سرکوبگرانه انجام شده‌است″.

درهمین‌حال، شماری از زنان عضو حزب عوام ملی پختونخواه در هفتمین نشست ایالتی حزب خود بنرهایی برافراشتند که در آن‌‌ها متن‌‌هایی در حمایت از آموزش زنان افغانستان نوشته شده بود. آنان در سخنرانی‌‌های خود از حکومت سرپرست خواستند که ممنوعیت آموزش و کار زنان را لغو کند.

از سویی‌هم، شماری از فعالان حقوق زن بار دیگر از سرنوشت زنان و دختران در کشور ابرا زنگرانی کرده و خواستار بازگشایی دروازه مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به‌روی دختران شدند.

این در حالی‌است که یان ایگلند رییس شورای پناهندگان ناروی پس از دیدار با شماری از مقام‌های حکومت سرپرست در کندهار گفته بود که آنان رهنمود بازگشت زنان به کار و تحصیل را تقریبا تکمیل کرده‌اند. آقای ایگلند افزوده بود که مقام‌های حکومت سرپرست مایل به تطبیق راه ‌حل کار زنان برای زنان به منظور جلوگیری از بحران بشری در کشور اند.