در ادامه‌ی واکنش‌های جهانی مبنی بر منع ثبت‎‌نام دختران در دانشگاه‌های خصوصی، سازمان همکاری‌ اسلامی منع اشتراک داوطلبان دختر در آزمون کانکور در دانشگاه‌‌های خصوصی را ناامید‌کننده خوانده و از حکومت سرپرست خواسته‌است که در تصمیم خود تجدیدنظر کند. در همین‌حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، ایجاد محدودیت برای زنان و دختران در افغانستان را […]

در ادامه‌ی واکنش‌های جهانی مبنی بر منع ثبت‎‌نام دختران در دانشگاه‌های خصوصی، سازمان همکاری‌ اسلامی منع اشتراک داوطلبان دختر در آزمون کانکور در دانشگاه‌‌های خصوصی را ناامید‌کننده خوانده و از حکومت سرپرست خواسته‌است که در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

در همین‌حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، ایجاد محدودیت برای زنان و دختران در افغانستان را اقدامی نادرست خوانده و گفته که این اقدام در تعارض با دین اسلام قرار دارد.

در ادامه واکنش‌های جهانی مبنی بر منع ثبت‌نام دختران در دانشگاه‌های خصوصی، برای امتحان کانکور ۱۴۰۲، سازمان همکاری‌ اسلامی با نشر خبرنامه‌ای منع اشتراک داوطلبان دختر در آزمون کانکور دانشگاه‌های خصوصی را ناامید‌کننده عنوان‌کرده و از حکومت سرپرست خواسته تا در تصمیم خود در مورد منع تحصیل دختران و شرکت آنان در آزمون‌ کانکور، تجدیدنظر کنند.در همین‌حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی با ابراز نگرانی از منع ثبت‌نام دختران در دانشگاه‌های خصوصی، می‌گویند که امید برای بازگشایی مراکز آموزشی به‌روی دختران از بین‌رفته‌است. هم‌زمان با این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در دیداری با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفته‌است که در مورد منع تحصیل دختران و کار زنان گفت‌وگو کرده ‌اند. وزیر خارجه ایران ممنوعیت آموزش دختران را مخالفت با ارزش‌های دین اسلام خوانده‌است. ازسویی‌هم، شماری از فعالان حقوق زن از پیامدهای منع آموزش و کار زنان ابراز نگرانی کرده می‌گویند استعداد‌های که در زنان و دختران نهفته‌است، سبب رشد اقتصاد در کشور شده و نباید این استعدادها نادیده گرفته شوند. همچنان شماری از دانش‌آموزان با ابراز نگرانی از اجازه نداشتن ادامه تحصیل می‌گویند که با چالش‌های زیادی به امتحان کانکور ۱۴۰۲ آمادگی گرفتند؛ اما این تصمیم آنان را ناامید کرده‌است.

این درحالی‌است که وزارت تحصیلات عالی با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌ها و موسسه‌‌های تحصیلات عالی خصوصی، ثبت‌‌نام دختران در آزمون بهاری کانکور سال ۱۴۰۲را تا امر ثانی ممنوع اعلام کرده‌است.