از هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود به گونه گسترده در کابل گرامی داشت شد. رییس جمهوری کشور قهرمان ملی را کلیدی ترین شخصیت کشور می داند که برای ازادی تاپای جان مبارزه کرده است. از هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود […]

از هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود به گونه گسترده در کابل گرامی داشت شد. رییس جمهوری کشور قهرمان ملی را کلیدی ترین شخصیت کشور می داند که برای ازادی تاپای جان مبارزه کرده است.

از هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود به گونه گسترده در کابل گرامی داشت شد. دراین مراسم افزون بر شهروندان عادی، مقام های حکومتی، اعضای شورای ملی و شماری از نمایندگان سفارت خانه های خارجی نیز حضور داشتند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود را کلیدی ترین مرد کشور می داند که برای آزادی کشور مبارزه کرده است.آقای غنی می گوید که مبارزات فرمانده مسعود یک الگوی خوب برای نسل جوان کشور است، تا حس وطن دوستی به آنها جوانه بزند.

سخنرانان چهاردهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور، با بر شمردن ویژگی های شهید مسعود، او را مبارز خستگی ناپذیر عنوان می دهند. به باور آنان، هر آنچه که امروز در کشور دیده می شود از زحمت های شبانه روزی مجاهدین و مقاومت گران است.

با این همه احمد ولی رییس عمومی بنیاد شهید مسعود، از حکومت جدید می خواهد که پرونده شهادت قهرمان ملی را مورد پیگری قراردهد تا عاملان قتل های زنجیره ای به مردم افغانستان معرفی شود.

احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور چهارده سال پیش از امروز، در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار از سوی دو مهاجم عرب تبار که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند به شهادت رسید.