هفته شهید پایان یافت و هفته صلح و وحدت ملی آغاز شد. به همین دلیل (روز یک شنبه ۲۹سنبله/شهریور) از هفته صلح و وحدت ملی و چهارمین سالگرد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی به گونه گسترده در کابل گرامی داشت شد. دراین مراسم افزون بر شهروندان عادی، […]

هفته شهید پایان یافت و هفته صلح و وحدت ملی آغاز شد. به همین دلیل (روز یک شنبه ۲۹سنبله/شهریور) از هفته صلح و وحدت ملی و چهارمین سالگرد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی به گونه گسترده در کابل گرامی داشت شد.

دراین مراسم افزون بر شهروندان عادی، مقام های حکومتی، اعضای شورای ملی و شماری از نماینده های کشورهای خارجی حضور داشتند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور استاد شهید را چهره سازنده و موفق درسیاست کشور می پندارد. به گفته رییس جمهوری کشور، استاد شهید وطن را خیلی دوست داشت و برای تامین صلح درکشور از شهادت هم هراس نکرد.

سخنرانان با بر شمردن ویژگی های رهبر جهاد ومقاومت، او را مبارز خستگی ناپذیر عنوان می دهند. حامد کرزی رییس جمهوری پیشین کشور استاد شهید را یک رهبر مردمی می داند که برای آزاده گی مردمش لحظه ای آرام ننشست.

قتل های زنجیره ای از سالهای قبل آغاز و هنوز هم از مردم افغانستان قربانی می گیرد. هنوز مردم نمی دانند که رهبران شان از سوی چه کسانی به شهادت رسیده اند.

استاد عبدرب الرسول سیاف یکی از هم سنگران استاد شهید در حالیکه وی را یک انسان مصلح و خیر اندیش عنوان می دهد، اما می گوید که استاد از سوی مزدوران کشورهای بیرونی شهید شده است.

رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی از محدودیت شخصیت هایی است که علاوه بر فن سیاسی در عرصه های نظامی و فرهنگی نیز از توانایی بلندی برخوردار بود.

استاد شهید با مبارزه خستگی ناپذیر در مقابل تجاوز ارتش سرخ، اداره دولت اسلامی، مقاومت در برابر تروریستان طالب و سرانجام تلاش برای تأمین صلح در کشور، نام بزرگی از خود به یادگار گذاشته است.