اعضای پیمان امنیت جمعی در سی‌وهفتمین نشست گروه کاری این سازمان در مورد وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند. سازمان امنیت جمعی در اعلامیه ‌ای گفته است که در این نشست اعضای این سازمان در مورد ادامه ناامنی، افزایش تهدیدات هراس ‌افگنی ناشی از افغانستان و قاچاق مواد مخدر بحث کرده ‌اند. این درحالی است که حکومت […]

اعضای پیمان امنیت جمعی در سی‌وهفتمین نشست گروه کاری این سازمان در مورد وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

سازمان امنیت جمعی در اعلامیه ‌ای گفته است که در این نشست اعضای این سازمان در مورد ادامه ناامنی، افزایش تهدیدات هراس ‌افگنی ناشی از افغانستان و قاچاق مواد مخدر بحث کرده ‌اند. این درحالی است که حکومت سرپرست بارها اطمینان داده است که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد از خاک افغانستان دربرابر هیچ کشوری استفاده کند.

با فروپاشی نظام پیشین در کشور، کشورهای هرازگاهی از تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده‌ اند. در تازه ترین مورد، نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در سی وهفتمین نشست گروه کاری این سازمان در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند. در خبرنامه ای این سازمان آمده است که تهدیدات امنیتی و مواد مخدر از موضوعات عمده مورد بحث این نشست بوده است.

در این اعلامیه امده:در مورد وضعیت افغانستان تبادل نظر مفصل صورت گرفت. شرکت‌کننده ‌گان به تداوم روندهای نامطلوب در وضعیت امنیتی از جمله رشد تهدیدات تروریستی و مواد مخدر از خاک این کشور اشاره کردند.″

در خبرنامه‌ای هم‌چنان گفته شده که این نشست دیروز〈پنج‌شنبه،۷ ثور〉 در شورای وزیران این سازمان برگزار شده و علاوه بر نمایندگان کشورهای  عضو، شارژدافر سفارت  حکومت سرپرست در مسکو نیز حضور داشته است. روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرغیزستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.

گفتنی‌است که در تاریخ ۱۱ ماه حمل سال روان، دبیرکل این سازمان در مورد خطر فزاینده‌ی نفوذ تروریستان از افغانستان به کشورهای عضو ابراز نگرانی کرده بود. یک روز پس از آن، نماینده ی دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که کشورهای عضو این سازمان در حال گفتگو با  حکومت سرپرست برای تقویت امنیت در منطقه هستند. این درحالی است که حکومت سرپرست بارها اطمینان داده است که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان دربرابر هیچ کشوری استفاده کند.