اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان برای بار سوم به تاخیر افتاده است. قرار بود که کمیسیون مستقل انتخابات روز جمعه دوم ماه قوس نتایج ابتدایی انتخابات ده ولایت را اعلام کند. معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، تاخیر اعلام نتایج ابتدایی را به تامین شفافیت بیشتر و رسیدگی به شکایت های ثبت شده ربط می دهد. […]

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان برای بار سوم به تاخیر افتاده است. قرار بود که کمیسیون مستقل انتخابات روز جمعه دوم ماه قوس نتایج ابتدایی انتخابات ده ولایت را اعلام کند. معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، تاخیر اعلام نتایج ابتدایی را به تامین شفافیت بیشتر و رسیدگی به شکایت های ثبت شده ربط می دهد.

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان برای بار سوم به تاخیر افتاده است. پس از به تاخیر افتادن دو هفته ای روز اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات اعلام کرد که روز جمعه دوم ماه قوس، نتایج ابتدایی شماری از ولایت ها اعلام می شود. معاون کمیسیون انتخابات تاخیر اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان را به تامین شفافیت بیشتر و رسیدگی به شکایت های ثبت شده ربط می دهد. معاون سخنگوی کمیسیون می گوید که نتایج ابتدایی ده ولایت را در آغاز هفته پیش رو اعلام خواهند کرد.

چندی پیش مسوولان شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات از تاخیر اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان، نگرانی کرده و گفته بودند هر قدرنتایج ابتدایی به تاخیر اعلام شود، به همان اندازه گمانه زنی ها نسبت به فساد انتخاباتی و دست برد به رای مردم بیشتر می شود. معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات هرنوع معامله را در این روند از بهر به تاخیر افتادن اعلام نتایج ابتدایی انتخابات رد می کند.

در حالی اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان برای بار سوم به تاخیر افتاد که شماری از احزاب وجریان های سیاسی و نهادهای ناظر بر روند انتخابات گفته بودند که کمیسیون مستقل انتخابات ظرفیت مدیریت انتخابات مجلس نمایندگان را ندارند. آنان همچنان از طولانی شدن روند اعلام نتایج انتخابات مجلس نمایندگان نگرانی کرده بودند.